מלחמת חרבות ברזל: ברקע הדיווחים על המגעים המתקדמים לעסקה להחזרת חטופים מרצועת עזה, כתבה הבוקר (חמישי) אורית מאיר, אמו של החטוף אלמוג מאיר ג'אן, לראש הממשלה בנימין נתניהו. "חזרת החטופים היא תנאי לתחילת השיקום של המדינה לאחר סיום המלחמה", כתבה. "ללא חזרת החטופים, לא תהיה תקומה למדינת ישראל".

משפחות החטופים זועמות: "ביידן דיבר איתנו בזום, נתניהו לא טרח להגיע"
ללא וטו אמריקאי: מועצת הביטחון קראה להפסקת אש ולשחרור כל החטופים

אלמוג, בן ה-21, בילה במסיבת הטבע בסמוך לקיבוץ רעים, משם נחטף לרצועת עזה. "אני מבקשת לכתוב לך אישית כדי לדייק מה חשוב לנו כמשפחת החטוף אלמוג מאיר ג'אן", כתבה אורית. "בימים האחרונים יש מתקפת דיווחים בתקשורת על ההסכמים המתגבשים לכאורה בין ישראל לחמאס, שלרובם, עד כה אין שחר.

אלמוג מאיר ז'אן (צילום: באדיבות המשפחה)
אלמוג מאיר ז'אן (צילום: באדיבות המשפחה)

"ראשית, על מדינת ישראל להחזיר את כל החטופים כולם ועד האחרון בהם. כולל, את הדר גולדין, אורון שאול וכל מי ששבוי בעזה", הבהירה. "אנו תומכים במאמצים של מדינת ישראל לחתור לעסקה שכוללת את שחרור כל החטופים, כשהקו המנחה חייב להיות ברור – צבא הגנה לישראל, לא יוצא מרצועת עזה, עד שאחרון החטופים יוצא משם. זוהי חובתכם המוסרית לנו כמשפחה וכאזרחים במדינה".

"כמשפחתו של החטוף אלמוג מאיר ג'אן, לא ניתן את ידינו למצב בו יישארו מספר חטופים בידי החמאס לאורך זמן, כקלף מיקוח, בזמן שהחיים בישראל יחזרו לשגרה. זה לא יקרה. אי החזרת כל החטופים, משמעותה הפסד במלחמת עזה.

"מצב בו לא יחזירו את כל החטופים יביא להפרת החוזה הבסיסי בין המדינה לאזרחיה. אזרחים רבים יראו את עצמם משוחררים מחובתם למדינה בהיבטים אזרחיים".

אלמוג מאיר ז'אן (צילום: באדיבות המשפחה)
אלמוג מאיר ז'אן (צילום: באדיבות המשפחה)

לסיכום קראה לנתניהו "להגביר קצב. הזמן קצר וכל יום שעובר מקטין את הסיכוי להביא את החטופים שלנו שלמים הביתה. החטופים נמקים כבר 41 ימים במרתפים חשוכים, אני לא רוצה סימפטיה ולא תירוצים. אני רוצה ודורשת תוצאות ומהר".