בין כל סוגי הביקורות שנמתחו בשפע של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הביקורת של השרה לשעבר גלית דיסטל-אטבריאן, היא הכי שקופה וקלה לפיצוח. השרה נכנסה לליכוד ולפוליטיקה מנקודה גבוהה, זכתה לאהדת מתפקדי הליכוד, ואף הצליחה לעבור בהצלחה את מבחן הפריימריז. בזה הצלחתה הסתיימה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בכנסת הנוכחית ובממשלה המכהנת דיסטל-אטבריאן לא הצליחה לרשום הישגים מיוחדים, תפקודה בתפקיד שרת ההסברה הפך לשם דבר עוד בשלב שלפני המלחמה, כשהמלחמה רק העצימה והאיצה את התפתחות הדברים לקראת הסיום ההגיוני - הפרישה. גם פרישתה של השרה לשעבר לא ממש הצליחה לבוא לידי ביטוי כצעד עקרוני שנובע מלקיחת אחריות. בפוסט שהעלתה, הסבירה כי מה ששבר את גב הגמל היה המהלך של שר אחר מהליכוד, שר התפוצות עמיחי שיקלי, שהחליט לקחת יוזמה ולעסוק בהסברה, בימים הראשונים לאחר ה-7.10, כאשר בתוך הכאוס והאי-ודאות, כל שר פעל על דעת עצמו וללא תיאום.

נתניהו מלחמת עזה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
נתניהו מלחמת עזה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

דיסטל-אטבריאן אולי לא בדיוק הוכיחה את עצמה בתור שרה, אך חוש התקשורת בהחלט לא אבד ואף התחדד אצלה. בתור אשת תקשורת מוכשרת, היא בטח יודעת כי כדי לזכות בפרסום, במה והקשבה, עליה לתפוס פוזיציה ולהשמיע קול שיבלוט ויישמע שונה מרוב הקולות שבסביבתה הקרובה. סביבתה הפוליטית של השרה לשעבר, לא שינתה את דפוס התנהלותה בכל מה שקשור לבנימין נתניהו.

אפשר לדבר בלי סוף על התסיסה בליכוד ואפשר לצטט על בסיס יומי גורמים בכירים שמתבטאים נגד ראש מפלגתם. כל עוד אנשי הליכוד לא מזהים תופעה פנים-מפלגתית של מתפקדים שעוזבים את נתניהו, הדיבורים יישארו עמומים ואנונימיים ואיום על ראש הממשלה בתוך הבית לא יהפוך מערטילאי לממשי. על כן, התבטאותה של דיסטל-אטבריאן על האכזבה שהיא חשה כלפי נתניהו לא משקפת תופעה, מגמה או משהו פרט למצבה הפרטי של שרת ההסברה לשעבר.

עם זאת, סביר להניח כי נתניהו וסביבתו לא מקלים ראש כלפי כל מה שנראה כמו איום, כולל תסכולה של חבר הכנסת דיסטל-אטבריאן. אין ח"כ מסוכן יותר מח"כ שמרגיש כי אין לו מה להפסיד, וזה בדיוק המצב של דיסטל-אטבריאן. בייחוד על רקע הקונספירציות המסתובבות בתוך הליכוד, לפיהם האופוזיציה מעוניינת באי-אמון קונסטרוקטיבי, כאשר המועמד לראשות הממשלה יהיה איש ליכוד שיביא איתו קבוצת חסרי הסיעה. גם אם היום התסריט הזה הוא ב-99% נובע מהפרנויות למיניהן ולא ממש מתרחש במציאות, מנהיג מנוסה ומיומן כמו נתניהו אף פעם לא מזלזל באותו אחוז בודד כשהוא נתון לקונספירציות. בהקשר זה, גלית דיסטל בהחלט השיגה את המבוקש - מעכשיו והלאה היא תזכה לתשומת לב רבה מכיוון לשכת ראש הממשלה. הפעם - לא כנכנס פוליטי, אלא כאיום פוטנציאלי.