חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) שוחחה הבוקר (רביעי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחסה לעסקת החטופים שאושרה על ידי הממשלה, להפסקת אש ולהסלמה בצפון. לדבריה, "אנחנו במלחמה ונמשיך במלחמה עד שנשיג את כל היעדים - לא יהיה בעזה שום גורם שיאיים עלינו".

"אני חייבת לציין שההצעה עצמה שהונחה על שולחן הממשלה היא לא פשוטה, היא מורכבת, קשה ומאתגרת. כולנו ראינו את התמונות מהיום הארור והנורא, את הטבח את האונס, כל העדויות שחקוקות לעם ישראל ולכל יהודי שההרג הזה נעשה אך ורק על היותינו יהודים במדינה הקטנה והיחידה שיש לנו. נאמר רבות על פדיון שבויים, זו מצווה, אני לא יכולה להתעלם מזה שכל אדם שנצליח לפדות אותו מהאויבים המתועבים האלה זה עולם ומלואו, כי זו לא עסקה, זה דיני נפשות", אמרה בפתח דבריה.

"אני יכולה להתייחס לזה שכולנו עשינו טעות אחת גדולה שלא עמדנו על האכזריות וקידוש המוות של מחבלי החמאס שהרבה היו מצמידים להם את השם נאצים. אבל הנאצים הרגו ושרפו - פה אנחנו מדברים על חיות מפלצות אדם שגם התעללו בגוויות ושרפו אותם באופן אכזרי ביותר מבלי לרחם. כל יום רואים סרטונים אחרים ורואים אכזריות שאין לה קץ".

"אבל אני מעדיפה להסתכל על זה שהתפכחנו והתארגנו בצורה מהירה מאוד ויצאנו עד עכשיו עם תוצאות מצוינות, אני חייבת להסתכל על חצי הכוס המלאה של האירוע. אנחנו במלחמה ונמשיך במלחמה עד שנסיים את היעדים והיעד המרכזי, וכולם יודעים שמדובר בחיסול החמאס והשבת כל החטופים והבטחה שבעתיד לא יהיה בעזה שום גורם שיאיים עלינו. וכבר רואים את ההישגים, את הכיבוש של החלק הצפוני של הרצועה".

על החשש שלאחר ההפוגה הלחימה לא תחזור למה שהייתה עד כה: "כולם יודעים שמדובר על 4 ימים של לחימה שמתוכם צבא הגנה לישראל לא ינוח דקה אחת, הוא מתכוון ב4 הימים הללו לעשות דברים רבים ונוספים שישמרו על ההגנה שלנו, שזה חשוב מאוד לדעת זאת. אנחנו פגענו בדרג ה-ב' של הנהגת החמאס. אני לא מדברת על דרג א' כי הם יושבים בקטאר עושים מסאג'ים, נשאר דרג ב' שהוא המפקדים שמניעים את הדרג הצבאי של חמאס ואנחנו יכולים לסתכל על המנהרות שרובן ככולן פוצצנו אותן, ויש פגיעה קשה מאוד. והתתייחסות שלנו כלפי חמאס שטעינו בה, שהם מורתעים, שנכנס כסף ויש כלכלה ויש עובדים שלהם - הרי איפה העובדים האלה עבדו? אצל אותם אנשים שאח"כ הם באו לרצוח אותם. חוסר האמון כרגע כלפי החמאס זה משהו שילוווה את המדינה שנים רבות".

המשיכה והתייחסה גם להתנהלותו של ראש הממשלה: "זה אפילו נתניהו חזק יותר, נחוש יותר, החלטי יותר, נתניהו שלא יעצור כי המטרה שלו היא מיטוט החמאס ואם הוא הציב את זה כמטרת על של המלחמה הזו אז הוא לא יעצור, אנחנו גם לא נשכח ולא נסלח. החמאס עוד לא מכיר כנראה את הכוח של צה"ל אם הוא העיז לעשות את זה. וכולם נרתמים למטרה הזו, גם החברה האזרחית, גם אותם ארגוני שמאל שהיו בחלום ורוד של מזרח תיכון חדש - כולם התפכחו היום. כמובן תמיד יש את המיעוט השמאל הקיצוני שראינו את ההפגנה, אבל זה מיעוט. אתה יכול היום לראות מקטן ועד גדול שכל עם ישראל נחוש לסייע, להילחם, להירתם, נחוש לממש את מטרת העל הזו שזה חיסול החמאס".

לסיום אמרה לגבי לגיזרה הצפונית: "ידע חזבאללה וידע נסראללה שהם הבאים בתור. הם חושבים שאנחנו נשב ונראה את ההתקרבות שלהם - זה נגמר, ההתקרבות לגדר".

סייע בהכנת הכתבה: אריק ברחד 104.5FM