סגן יו"ר הכנסת חבר ועדת חוץ וביטחון ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) קרא היום (שלישי) לטרנספר מרצון של תושבי רצועת עזה ואמר כי "זה לטובתם". ואטורי אמר את הדברים בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, במהלכה התייחס גם להאשמות כלפי ראש הממשלה, הפסקת האש, עסקת החטופים וההתחממות בגזרה הצפונית.

זה הקו האדום של ארה"ב לישראל לקראת הכניסה לדרום הרצועה | כל הפרטים
איראן השיגה את מבוקשה: העסקה לרכישת מטוסי קרב מרוסיה הושלמה

בתחילת השיחה התייחס סגן יו"ר הכנסת לטענה לפיה שלושה ראשי שב"כ שונים הציעו תכניות לחיסול סינוואר אך ראש הממשלה נתניהו סירב: "לא יודע למה זה תמיד מגיע, אחרי שרואים כשלים אצל אנשי מודיעין ואז מחפשים להשליך את זה על נתניהו שתמיד יהיה אשם וכל מיני סיפורים. צריך לנצח את האויב זה הכי חשוב שיש ולהקשיב קצת לחיילים בשטח, ויש כמה מקרים בהם ראשי מערכת הביטחון צריכים לפתוח את העיניים כי הם חולמים חלומות של שלום עם חמאס. זה הכשל הראשון. יש איזו יהירות והתנשאות מסוימת, כשאני בא לפני חצי שנה ואומר דברים שהם כביכול בעייתיים וחוטף התקפות מהצד השמאלי ומחלקים בתקשורת, והיום הדברים התבררו כאמת נכונה".

עוד אמר, כי "רוב עם ישראל התפכח, אני רוצה להאמין, אנחנו מאוחדים ויש עוד מטי מעט שנלחמים ליצור סכסוכים כי זה טוב להם פוליטית. אני חושב שאנשי צבא צריכים להתמקד קודם כל בנושא ביטחון ולחשוב כל הזמן שהאויב בא לקראתם. בטח שחמאס וחיזבאללה רוצים לרצוח גם תינוקות וילדים, לחטוף, ראינו את זה. זה פשוט טפח על פניהם של כל אלה שחולמים על שלום עם מחבלים ועם אלה שקוטעים איברים של ילדים רכים, של תינוקות".

על החזרה ללחימה לאחר הפסקת האש ועסקת החטופים אמר, כי "אנחנו חייבים אחרת זה כישלון שלנו כממשלה. לא צריך לוותר על כזה דבר, צריך לפרק את חמאס ולפתוח להם נתיב, פינוי של העזתים צריך להיות לכיוון מערב, לשים שם ספינות ולהעלות אותם, לשלוח אותם למדינות שרוצות לקלוט אותם. אנחנו הטיפשים היחידים בעולם שמוכנים להחזיק אותם עדיין ולא צריך לחשוב על היום שאחרי בצורה כזו. אני מוכן לשים אותם על ספינות, שיצאו, טרנספר מרצון, זו לא בושה להגיד את זה. היו כאלה לפניי כמו גנדי, שצדקו ואמרו טרנפר מרצון. זה לטובתם".

ניסים ואטורי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניסים ואטורי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"טרנספר מרצון לתושבי רצועת עזה כולל יהודה ושומרון, כל מי שמסית, שרוצה לשרוף את המדינה, להעיף אותו מכאן. אנחנו לא צריכים להיות הבייביסיטר של האנשים הנתעבים בעולם. המקום הכי רע בידיים של ישראל ואנחנו הבייביסיטר שלהם. אנחנו נותנים לתינוקות של ישראל לישון מאה מטר ליד רוצחים תאבי דם שרוצים לרצוח אותם. צריך להעיף אותם מכאן, אנחנו לא צריכים להיות המדינה החבולה של העולם שנמצאת בשכנות עם האנשים הנתעבים בעולם. למה אנחנו צריכים להיות הבייביסיטר של העולם? כל כך רוצים אותם - אז קחו אותם. שם אותם בצלופן עם סרט ירוק של חמאס, קחו אותם, תהנו", הוסיף.

לדברי ואטורי, "מי שפועל בדרך של טרור ורצח של חפים מפשע וילדים ויש להם הרבה פרוקסי פה, קדימה, לשחרר אותם. יש פעילים בעזה שרוצים להשתחרר משלטון חמאס ומשלמים עשרות אלפי דולרים כדי לצאת מהרצועה, אז בוא נעזור להם, הייתי מצייד אותם ב5,000 דולר לכל אחד, שיסעו. ותאמין לי הם היו שמחים וזוכים לחיים אחרים. אבל לא פה, לא לידנו. שלא נטעה, אני אומר לחסל את המחבלים, ואם יש אזרחים, האלה שאומרים שהם בלתי מעורבים, ראינו אתמול את התעוזה בלבוא ולתקוף את החטופים שהם משוחררים, קפצו לרכבים, זרקו עליהם אבנים, לפי עדויות של החטופים עצמם, זה הזוי, וכל ה'בלתי מעורבים' צריך להעיף אותם, למה צריך להחזיק אותם?".

לסיום התייחס לגזרה הצפונית ואמר כי "היה לי בעבר ויכוח מאוד קשה לגבי הרצונות של חמאס ומאוויי נפשו, והזינו אותנו בנתונים בלתי הגיוניים בעליל. יש לי כלל, מחבל חמאס, חיזבאללה, הם תמיד רוצים לרצוח יהודים - זו המטרה שלהם בחיים. כשאומרים שחמאס מורתע או אינו מעוניין להילחם בישראל, כשזה חזר אחרי ה-7 באוקטובר לצפון, אני אמרתי להם 'לא למדתם כלום אם אתם ממשיכים לדבר על אי רצונם של ארגוני מחבלים להילחם בישראל'. ואחרי שהם רוצחים ילדים, אני חושב שזו טעות טרגית של תפיסה ביטחונית וצריך היה מזמן לשנות אותה. מהיום שנכנסתי לכנסת הזדעזעתי ולא האמנתי ואמרתי שחמאס לא מורתע".

תקיפת חוליית נ"ט של חיזבאללה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

"שאף אחד לא יחשוב מחשבות, יש לנו הרבה כוח בצפון שמגן על גבול ישראל. אנשים לא יחזרו לבתים במצב ש'נסראללה אינו מעוניין בלחימה', אתם מבינים שהפינג-פונג הזה של מלחמה בעצימות נמוכה יחסית זה רק במטרה למצוא את הזמן הנכון לו לתקוף אותנו, להגיב בזמן שנכון לנו. זה משפט יפה ונחמד והיום נסראללה משתמש בזה. אנחנו צריכים להיות עם היד על הדופק ולא להוציא את החיילים מגבול הצפון עד שלא נפתור את הבעיה הזו. אנחנו צריכים להיות יותר אגרסיביים. צריכים לשמור על האזרחים שלנו שלא יזכו להתקפה כזו בדמות ה-7 באוקטובר ולכן הם מפונים כרגע. אנשים לא ישובו לבתיהם. נגמרו הימים שאנחנו מחזיקים מחבלים במרחק קטן מחדרי ילדים, ממושבים ומקיבוצים בצפון ובדרום", הוסיף.

סייע בהכנת הכתבה: אריק ברחד, רדיו צפון 104.5FM