ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שלישי) ביחידת אמש״ט (איסוף מסמכים ושלל טכני) של אמ״ן, במחנה גלילות.

אמ"ן הזהיר את נתניהו ש"איראן, חיזבאללה וחמאס מזהות חולשה" - והתעלם
בעיצומה של המלחמה: ההודעה של רה"מ נתניהו נגד אמ"ן ושב"כ

נתניהו קיבל סקירה מקצין מודיעין ראשי תא״ל אבי קינן וממפקד היחידה אל״ם ע׳ אודות מחקר השלל הטכני שנתפס על ידי כוחות צה״ל מארגון הטרור חמאס. המידע שנתפס מעובד ומופץ לכלל קהילת המודיעין.

ראש הממשלה שיבח את פעילות היחידה המורכבת ברובה מאנשי מילואים, ואת יכולת הזרמת המודיעין שנאסף אל הכוחות הלוחמים בשטח.

נתניהו: ״עד עכשיו אנחנו שחררנו 74 חטופים, מהם 50 ילדים ונשים שהיו במתווה המקורי. אנחנו מחויבים להשלים את המתווה הזה ולהביא לשחרור כל חטופינו - נשים וילדים, ובהמשך - כולם, בלי יוצא מן הכלל".

עוד הוסיף: "אני מבקר פה עכשיו ביחידה של אמ"ן, היא עושה עבודת קודש. חושפת הרבה מאוד. מה שאנחנו רואים זה דבר מדהים - אנחנו רואים בעצם שהתושבים, האזרחים בעזה למעלה מגנים על כל הטרוריסטים למטה. הם בנו עיר תת-קרקעית להגן על עצמם ומקריבים את האזרחים למעלה. זה בדיוק הפוך מצבא ההגנה לישראל. צבא ההגנה לישראל זה חיילים שמגנים על אזרחים, פה זה אזרחים שמגנים על טרוריסטים. ואת זה אנחנו נחשוף לעולם ביתר שאת, כי צריך להבין מול מה אנחנו עומדים". 

לסיום, הדגיש: "אנחנו מחויבים להשלים את המשימות שלנו - שחרור כל החטופים, חיסול ארגון הטרור הזה מעל הקרקע ומתחת לקרקע, וכמובן שעזה לא תחזור להיות מה שהיא הייתה ולא תהווה איום על מדינת ישראל״.

כזכור, בסוף החודש שעבר לשכת ראש הממשלה הוציאה הודעה ובה נאמר כי "בניגוד לטענות השקריות: בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס". זאת, שעות ספורות לאחר מסיבת העיתונאים בה ראש הממשלה ענה על שאלות העיתונאים וסירב לקחת אחריות על המחדל ב-7 באוקטובר.

עוד נכתב בהודעה: "להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ״ן וראש שב״כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".