לקראת פגישה שאמורה להתקיים היום (רביעי) בשדות נגב בין נציגי יישובים בעוטף עזה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע קיבוץ ניר עוז כי הוא מצטרף לקיבוץ בארי ולא ישלח נציגות לפגישה של נציגי היישובים במתכונתה הנוכחית. מגד, יישובים במועצה אזורית חוף אשקלון כן יגיעו לפגישה כמו זיקים ויד מרדכי.

בעוצמה יהודית מאיימים: "אם תיפסק המלחמה, אין לנו מה לחפש בממשלה"
"השוחט של עזה": ארדואן במתקפה חסרת תקדים על נתניהו

מאסנת פרי, יו״ר קיבוץ ניר עוז, נמסר: ״אנו מציעים לראש הממשלה להיפגש עם תושבי הקיבוץ, עם כולם. עם הילדים, ההורים, המשפחות והמבוגרים ששרדו את הטבח הנורא של ה-7.10. לא רק נציגי הישובים צריכים תשובות, אלא כולנו. לא רק לי, אלא לכולנו מגיע לדעת למה רבע מהקיבוץ שלנו נחטף או נרצח״.

מקיבוץ בארי נמסר: "לא מחרימים את ראש הממשלה של מדינת ישראל ולא נחרים גם בעתיד. היה וראש הממשלה ירצה להגיע לקיבוץ בארי להיפגש עם הנהלת הקיבוץ וחברי הקיבוץ, לראות את הזוועות שנעשו ב-7 באוקטובר ולנהל שיחה על התוכניות לשיקום בארי. נשמח תמיד לארח אותו בתיאום מראש וללא צוותי תקשורת".

לפני כשלושה שבועות, ראש הממשלה נפגש עם ראשי הרשויות בעוטף עזה והבהיר כי ביום שאחרי חיסול חמאס תהיה שליטה ביטחונית ישראלית כוללת על רצועת עזה, כולל פירוז מלא, כדי להבטיח שלא יהיה יותר איום מעזה על אזרחי ישראל.