ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד) שוחח הבוקר (חמישי) עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5 ויצא נגד חלוקת הנשקים בתנאים מקלים, בהובלתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: 

האולטימטום של בן גביר: "עצירת המלחמה = פירוק הממשלה"

"מה שהיה אתמול בדיון בוועדה לביקורת המדינה, ירד מסך וירדה מסיכה מעל תהליך, שאנשים רוצים נשק אבל מסתבר שהתהליך שבו הוא מתנהל הוא לא תקין ובלתי ראוי פוליטית, ומכוער ברמה הציבורית כאשר מסתבר שאנשים בתפקידי אמון, אנשים פוליטיים של השר איתמר בן גביר שפותחים חמ"ל פרטי והם חלק מתהליך הרישוי", תקף.

עוד המשיך והסביר: "הם אנשים פוליטיים שאסור להם לגעת בדבר, אבל התחילו לעשות את זה ואז התחילו לשאול האם זה מותר ואחרי שקיבלו את התשובה שזה אסור אז הפסיקו. אבל בסופו של דבר מה שקורה כאן זו ערבוביה אחת גדולה. במקביל הוקם חמ"ל נוסף בכנסת ישראל, גם שם יש אנשים שעוסקים בנושא של רישוי נשק, קיצורי דרך בלתי ראויים בעניין הזה. הדבר הגרוע מהכל שזה צבוע בצבע פוליטי, השר הכי גרוע שהיה במדינת ישראל אי פעם בנושא של ביטחון לאומי הוא האיש שעומד מאחורי זה ועושה סיבוב פוליטי. אפילו הסלוגן 'ישראל מתחמשת' לא צורם פה לאנשים, גם בתקופה כזו של מלחמה, ולא בן גביר ולא כל נערי הגבעות שמקיפים אותו ילמדו אותי מה נושא ביטחון, אבל הם מצטיירים כמגני האומה ובסוף הם עושים פה סיבוב פוליטי על כולנו, מחלקים נשק בתהליך בלתי ראוי".

סגלוביץ' אמר: "הדיון שמראה את התמצית מדוע יש חשיבות לכנסת שמפקחת על החלטות ממשלה, דיון קודם, שבוע קודם, לא התקיים כי איתמר בן גביר ביקש מראש אגף כלי ירייה שהעליבו אחד מאנשיו. מסתבר שאחד מאנשיו שנעלבו הוא אחד מאותם אלו שקיבלו את האישור לעסוק בנשק".

חבר הכנסת טען בראייה לעתיד: "דרך עבריינית, צריך לפתוח בחקירה נגד איתמר בן גביר על הפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה. לגבי השאלה כמה כלי נשק ומה הם התבחינים במדינת ישראל, דעתי היא שצריך להסתכל מעבר לטראומה שכולנו נמצאים בה ולהסתכל מה יהיה פה בעוד שנה ובעוד שנתיים, איזה פיקוח ובקרה. גם הנושא של כיתות הכוננות שהיו בפיקוח משטרת ישראל, אבל מעולם לא אישרו לאנשים להחזיק נשק M-16 בבית, היום איפה מחזיקים אנשים את כל הנשק שמחולק, בתחנות המשטרה? הוא בבית של אנשים. זה אירוע מטורף לחלוטין ולא מנוהל. שוכחים שהתפקיד של מדינה זה להגן על האזרחים. יש פה הפרטה כוללת, יש פה שינוי של התבחינים שאנשים שאין להם שום כישורים להחזיק כלי ירייה מקבלים היום כלי ירייה מסוגים שונים, יש פה אירוע מופרע לחלוטין, בצוק העיתים, חלקו מתקבל על ידי הציבור, אבל התפקיד שלי הוא לומר בואו נחשוב גם על היום שאחרי, כי יש יום שאחרי. ובוא נשים את הדברים כהווייתם, יש פה גם סיבוב פוליטי על אירוע שכולנו נשלם עליו בהמשך הדרך, נשלם עליו בדם".

הח"כ זעם: "מה שקורה כאן עכשיו הוא פשוט פירוק טוטאלי של השירות הציבורי. אם הייתם רואים את הדיון אתמול, זה נראה כמו דיון שלאט לאט אתה מוריד את המסכות, לא מספרים לך את הסיפור כהוויותו. בלשכת השר מתעסקים בחלוקת נשק, ככה נראית מדינת ישראל בקטע הצר הזה, צריך לשים את הדברים האלה על השולחן ואין מה לעשות, כשאתה ממנה את האיש הכי פחות מתאים, אדם כ"כ מסוכן, בתפקיד כ"כ רגיש - זה מה שאתה מקבל בסוף".

סגלוביץ' סיים בהתייחסות להתנהלות שרי הממשלה בזמן המלחמה, והודה: "אין לי ציפיות בכלל מהקבוצה הזאת, הם ממשיכים להתנהל כמחלקה סקטוריאלית, הממשלה לא מתנהלת כממשלה במלחמה, אתה רואה משרדי ממשלה מיותרים שלא מבוטלים, כספי ממשלה אדירים שהולכים למשימות לאומיות של אורית סטרוק שלא נוגעים בהם, אבל אף אחד מהמשימות הלאומיות עכשיו לא מטופלת בצורה לאומית ואמתית, אתה רואה באמת ממשלה שמעבר לניהול המלחמה בכל מה שקשור לניהול מול האזרחים היא כישלון מה-7.10 ועד הים, זו המציאות שאנחנו בתוכה והיא מופרעת בכל מובן".