שר החוץ אלי כהן נפגש, יחד עם משלחת משפחות החטופים, עם שר החוץ של אלבניה. המדינה היא חברה במועצת הביטחון של האו״ם. בשיחה, דנו בשחרור החטופים, המשך הלחימה בחמאס עד לחיסולו - ובאחריות של הקהילה הבינלאומית ומועצת הביטחון ליישום מלא של החלטה 1701, שתרחיק את מחבלי החיזבאללה מגבולה הצפוני של ישראל. 

הפעימה השביעית יוצאת לדרך: שתי חטופות הועברו לצלב האדום
לאחר שצולמה בסרטון חמאס עם יד חבושה: מייה שם חוזרת הבייתה

כזכור, בשנת 2006, קיבלה מועצת הביטחון של האו״ם את החלטה 1701, הקובעת שלא יימצא כוח חמוש כגון חיזבאללה חוץ מכוחות יוניפי״ל בשטח שבין גבול ישראל לנהר הליטאני. בפועל, ארגון הטרור חיזבאללה פועל ונוכח בשטח, הקים שם בסיסים ועמדות, חפר מנהרות טרור וביצע בפועל פעולות טרור נגד ישראל מהשטח. 

בפגישה היום, השר כהן אמר בין היתר לשר החוץ האלבני כי ״על הקהילה הבינלאומית, ובעיקר על מועצת הביטחון של האו״ם, לפעול ליישום מלא של החלטה 1701 כדי למנוע נוכחות של החיזבאללה מדרום לנהר הליטני״. עוד אמר כי ״ישראל אינה מעוניינת בפתיחת חזית שניה, אך אם לא יימצא פתרון דיפלומטי, נאלץ לפעול על מנת להגן על אזרחינו״. 

אלי כהן ומקבילו האלבני (צילום: יוסי פונס משרד החוץ)
אלי כהן ומקבילו האלבני (צילום: יוסי פונס משרד החוץ)

על רקע הדרישה ההולכת וגוברת מהממשלה של ראשי המועצות ותושבי הצפון להרחקת חיזבאללה מהגבול, משה דוידוביץ, ראש מועצת מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות התייחס לפגישה ואמר: ״רווח לי לשמוע את דבריו של שר החוץ אלי כהן כי יש ליישם את החלטת מועצת הביטחון 1701 במלואה על מנת למנוע מלחמה בלבנון. אני מוסיף לדברי השר כי את ההחלטה יש ליישם לא רק על מנת למנוע מלחמה בלבנון - אלא כדי לאפשר חיים שפויים בקו הגבול הצפוני, וכדי שנוכל להחזיר את תושבינו המפונים לביתם באופן מוגן ובטוח״.