במסגרת החיפוש אחר האשמים במחדל הגדול שהוביל למתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, טענות רבות גרסו כי הכוח הצבאי לא נכח בדרום כי הוקצה לאיו"ש, זו על מנת "לאבטח את הסוכה שח״כ צבי סוכות שם בתוך חווארה", כפי שטען אלוף במיל׳ דן הראל. מי שלא הצליח להישאר אדיש לטענות היה עיתונאי חדשות 12 עמית סגל, שהיום (שני) החליט להתייחס לדברים בחשבון הטוויטר שלו. 

"נתניהו הטיל עליו משימה": ליברמן לא מתרגש מהמחמאות של דרעי
"אתם רוצים שאני אלך - אני אלך": מדוע סמוטריץ' עזב את הדיון בכנסת?

"האם ביו״ש היו 32 גדודים ובאוגדת עזה רק 2-4? כנראה כן" כתב. "רק ש: הקיר עם עזה הוא 59 ק״מ, הגדר ביו״ש 720. קו הגבול בעזה היה רציף ומוגן במערכות שנחשבו בטעות בלתי חדירות - ואילו ביו״ש אלפי קילומטר של כבישים, קווי מוצבים ויישובים הגנה על יו״ש היא הגנה גם על ירושלים וגוש דן ממסעות הרג".



עוד הוסיף: "כמו כן, יש טענה שדרושה אימות שגם מתנחלים הם ישראלים ובני אדם. אף גדוד לא הוסט בגלל סוכה או צבי סוכות, 100 חיילים הוסטו משיקולים צבאיים בגלל התרעות לפיגועים שאכן התממשו. טענת הכזב שנשמעת עוד מ-7/10 לא נובעת מרצון לחקור את המחדל אלא לגרש את המתנחלים, כמובן לאור הניסיון המוצלח בגוש קטיף". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

סגל התייחס ככל הנראה לפרסומו של הכתב הצבאי של כאן 11, רועי שרון, לפיו שתי פלגות (כמאה חיילים) של חטיבת הקומנדו הועברו מגזרת עזה לגזרת שומרון בגלל הפיגוע בחווארה, זאת בניגוד לעמדת דובר צה"ל  בשבועות האחרונים לפיה לא הוזזו כוחות מאוגדת עזה לאוגדת יו"ש. 

הכוחות שהו בעזה במסגרת עתודה מטכ"לית ולא במסגרת פעילות הבט"ש (ביטחון שוטף) וייתכן כי זו הסיבה מדוע צה"ל ודובר צה"ל לא ידעו על הזזת הכוחות תוך כדי חול המועד סוכות. לפי הפרסום של שרון, הפלגות יועדו להישאר בפיקוד הדרום עד12/10, כלומר כמה ימים אחרי שמחת תורה.