חברת "טראקנט" התחילה להפעיל, באמצעות החמ"ל הלוגיסטי למשק - "חרבות ברזל", גשר יבשתי בין נמלי דובאי וחיפה. המסלול היבשתי נותן מענה ופתרון לחברות שמשתמשות בהעברת סחורותיהן דרך הים לאור המתקפות של החות'ים.

החות'ים הפכו את הספינה שהשתלטו עליה לאטרקציה לתיירים | צפו
המושך בחות'ים: מיהו מנהיג המורדים מתימן שמנסה לאתגר את ישראל?

ההסכם נחתם עם חברת הלוגיסטיקה מאיחוד האמירויות Puretrans FZCO, העובדת בשיתוף פעולה עם חברת הנמלים DP WORLD.
מדובר בשיתוף פעולה המביא לידי ביטוי את הסכמי אברהם. מעתה, מטענים מובלים דרך היבשה בנתיב המחבר בין דובאי, סעודיה וירדן, לבין נמל חיפה, ובחזרה.

המעבר היבשתי, שקיבל את אישור משרד הביטחון וממשלת ישראל, צפוי לחסוך 80% מהזמן בנתיב הימי, לספק אלטרנטיבה מהירה יותר מהמעבר דרך תעלת סואץ, ולהביא לפתרון הבעיות הביטחוניות בדרך הים, במחיר תחרותי. עוד מדווחת החברה על התקדמות בשת"פ מול חברת הלוגיסטיקה מבחריין, הנותנת שירות לצבא ארה"ב ופועלת באיחוד האמירויות, במזרח התיכון, אפריקה, אירופה והקווקז, שתחובר אף היא לפרויקט הגשר היבשתי.

במסגרת ההסכם, הצדדים ישתפו פעולה בתחום ההובלה היבשתית של מטענים בנתיב "הגשר היבשתי" על מנת שמשלחי מטענים וספקי שירותי הובלה יוכלו לעשות שימוש בפלטפורמת "טראקנט" לשם ייעול ההובלה בנתיב. במסגרת שיתוף הפעולה, יכללו שירותי "טראקנט" למשתמשי נתיב הגשר היבשתי אוטמטיזציה של הובלת המטענים, מעקב בזמן אמת אחר משאיות ומצב המשלוחים, חישובי פליטות לכל משלוח ועוד.

החות'ים הפכו את ה- "GALAXY LEADER" לאטרקציה לתיירים. קרדיט: רויטרס (צילום :רויטרס)

חנן פרידמן, מנכ"ל "טראקנט", אמר ל"מעריב": "הנתיב היבשתי מאסיה לישראל, וממנה לאירופה, ומישראל לאסיה ולמזרח הרחוק, מהווה תרומה פורצת דרך שהנה תוצאה של הסכמי אברהם, לקידום הסחר והאצת הצמיחה הכלכלית במזרח התיכון, לצד הפיכתה של ישראל לצומת מסחר בינלאומית חשובה. האיומים הביטחוניים על הסחר הבינלאומי בים האדום, מחייבים אלטרנטיבה יבשתית בטוחה, הפועלת בסטנדרט גבוה ובמחיר תחרותי. מעבר לחיסכון של 80% מהנתיב הימי, הנתיב מספק מענה במחיר תחרותי, תוך עמידה בזמני הובלה אטרקטיביים, באמצעות חברת לוגיסטיקה מובילה באמירויות, העובדת בשיתוף פעולה עם חברת נמלי דובאי. הטכנולוגיה של "טראקנט" שתוטמע במובילים בקו זה, תייעל את שילוחם ותאפשר דיגיטציה ונראות מלאה בזמן אמת של תהליך השילוח, באופן שיבטיח עמידה בדרישות הרגולטוריות בכל המדינות בהן יעבור המטען, לרבות בדרישות של משרד הביטחון בישראל".

בנוסף, בכוונת חברת השילוח לגבש תכנית ותקצוב לשימוש במערכת "טראקנט" עבור 700 מסלולי האוטובוס היומיים המופעלים על ידה. כמו כן, מסרה חברת השילוח כי היא פועלת ליישום המערכת של החברה על מספר משאיות של קבלני משנה של חברת השילוח, המספקים שירותי הובלה באזור המפרץ הפרסי.