אחד הנושאים שנידונו אתמול (רביעי) בקבינט המדיני-ביטחוני היה ההצעה להגדיל מספר אישורים לפועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון לעבוד בישראל. נזכיר כי ישנה המלצה על כך של גורמים במערכת הביטחון, אך קיימת התנגדות בקרב בכירי הממשלה. יו"ר תקווה חדשה, השר גדעון סער הביע התנגדות נחרצת למהלך.

"החזרת פועלים פלסטינים מיו״ש לעבודה בישראל - שגויה ומסוכנת. זה ציבור שטוף הסתה ושנאה לישראל וליהודים. על ישראל להיגמל היום מעבודה פלסטינית ולהגדיל את היקפי הפועלים הזרים ממדינות ידידותיות. אין שיקול חשוב יותר מביטחון אזרחי ישראל!", כתב השר סער לפני הדיון בקבינט. גם השרים בן גביר וסמוטריץ מתנגדים לצעד זה.

 זאת ועוד: ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן שלח הלילה מכתב לראש הממשלה בו מבקש לערב את ראשי הרשויות בדיונים המתקיימים בשעות אלו בעניין הכנסת פועלים תושבי הרש"פ ליישובי יו"ש.

בפנייתו הדחופה לראש הממשלה כתב נאמן: "אדוני ראש הממשלה - אני פונה אליך בשם ראשי הרשויות ביהודה שומרון אנו דורשים  שלא לקבל החלטה בנושא זה מבלי להיוועץ בנו, נציגי ציבור נבחרים - ראשי הרשויות. *מדובר בהחלטה משמעותית ביותר הנוגעת לביטחון האישי של  יותר מחצי מיליון ישראלים".