סא"ל במיל' לביא זמיר שנלחם ברצועת עזה מבוקר השבת השחורה של ה-7 באוקטובר, הפסיק את מירוץ הבחירות לראשות מועצה אזורית לב השרון והתייצב בחזית. זמיר שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, וביקר את ההחלטה לקיים את הבחירות המקומיות ב-30 בינואר חרף המלחמה. 

קטאר וישראל מנהלות מגעים חשאיים על עסקת חטופים נוספת | דיווח
עדות התיאלנדי נתנה בשורה משמחת למשפחה, אבל חשפה מחדל אחר

"המלחמה תפסה אותי בשיאו של הקמפיין, ממש ימים לפני הבחירות", אמר בפתח השיחה. "כמובן שעזבתי הכל ורצתי לחיילים שלי, ומאז אני פה בלחימה. מתחילת הלחימה אנחנו עם חטיבת הנח"ל, בהתחלה התארגנו בצפון ומהר מאוד ירדנו דרומה. לאף לוחם לא חסר כלום, מביאים להם אוכל ומים. יש פה אופרציה משומנת עם כוח מילואים מיומן וחזק. 

בהמשך הזדעק: "איך אפשר לקיים כך בחירות מוניציפליות? אני אמור לבחור אם אני נשאר עם החיילים שלי כמפקד שלהם או לעשות קמפיין? זה חוקי כנראה, אבל זה לא מוסרי, לא ערכי, ולא עומד בסולם הערכים לא של לוחם ולא של בן אדם. מופתע על החלטת שר הפנים. מה, אני אעשה קמפיין עכשיו? אני אדבר עם הבחורים על פינוי אשפה? אנחנו במלחמה. זה חוצה מפלגות". 

"אנחנו נלחמים כתף אל כתף, לא מעניין אותי מה הדעה הפוליטית של מי שנלחם לידי", הבהיר זמיר. "בשביל ניצחון צריך את כל הכוחות מפוקסים במטרה, במלחמה לא עושים כאלה דברים, נקודה. אני במילואים ולא היה לי ראש להתעסק בקמפיין שלי בזמן הזה. השקעתי הרבה מאוד כסף כדי לרוץ, אני חבר מליאה כבר קדנציה שלמה. שלחתי מכתב לשר ארבל, לצערי לא קיבלתי תשובה". 

"יש פה החלטה פוליטית"

לשיחה הצטרף שר הפנים משה ארבל, והגיב על ההחלטה לקיים את הבחירות בעוד כחודש וחצי חרף המלחמה המורכבת. "מיד עם חקיקת החוק לדחיית מועד הבחירות, פניתי גם לראש המל"ל וגם למפקח על הבחירות במשרד הפנים, וביקשתי מהם לבצע עבודת מטה מקיפה", הבהיר. "אמרתי להם שאקבל כל תוצאה שיביאו, ובלבד שיעשו עבודת מטה מקיפה, ואדע לעמוד בלחצים. כל החלטה, גם על דחייה וגם על אי דחייה, יש פה החלטה פוליטית". 

פנים אל פנים מול המחבלים: פעילות צה"ל בג'באליה ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

"אמרתי שאני איש פוליטי ורוצה להרחיק ממני את ההחלטה הזו", הוסיף. "בשעה שהסתיימה עבודת המטה וגם צה"ל ידע לומר שהיכולות לעמוד ב־30 בינואר מתקיימות, יהיו קלפיות בעזה ב־30 בינואר. ביחס לסוגיית המועמדים אין מניעה לשחרר אותם לטובת הקמפיין. לצערי הרב יש לא מעט מועמדים שעושים קמפיין על המדים. אני מבין שטכנית אפשר לקיים את הבחירות, נגיד שאני משתחרר, מה אני עושה עכשיו? כל המטה שלי מגויס". 

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM