הדסה, ארגון נשים ציוניות באמריקה, והבעלים של בתי החולים הדסה בירושלים, שלחו מכתב דחוף לנשיאת הצלב האדום זאת עקב המלחמה בעזה: "אין משמעות לביקורך בישראל מחר אם הצלב האדום אינו מבקר ומטפל בחטופים הישראלים בעזה. אנו דורשים מכם למלא את התפקיד שלשמו הוקמתם ולדאוג לחטופים עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי".

במכתב, ציינו כי "ב-7 באוקטובר חמאס חדר לישראל וביצע אלפי מעשי זוועה נגד תושבי ישראל. מחבלי חמאס אנסו, עינו, רצחו ושרפו אלפי נשים, גברים וילדים ישראלים, תוך כדי תיעוד הזוועות על מנת להתפאר בהן ולשתף אותן בגאווה עם העולם".

"כחלק מהרוע הטהור הזה, חטפו מחבלי חמאס כ-250 אנשים- תינוקות, ילדים וילדות, אימהות ואבות, קשישים וקשישות - יהודים ומוסלמים, ישראלים ואזרחים ממגוון רחב של לאומים", הוסיפו, "חלק מהחטופים כבר היו חולים, חלק נפצעו על ידי חמאס בפיגועי ה-7 באוקטובר, וחלקם חלו בשל התנאים שבהם הם מוחזקים. החטופים מוחזקים בתנאים לא אנושיים, כמעט ללא מזון, בזמן שהם חווים התעללות פסיכולוגית, פיזית ומינית".

"בעוד כשליש מהחטופים שוחררו בעקבות מאמצים גדולים של ישראל, ארה"ב וגורמים נוספים, רוב החטופים, כ-150 במספר, עדיין מוחזקים בעזה בתנאים בלתי נסבלים למעלה מחודשיים. אפילו יום אחד של הגיהינום הבלתי נתפס שהם עוברים הוא ארוך מדי", ציינו.

"הוועד הבינלאומי של הצלב האדום מצהיר בבירור על השליחות שלו כ"ארגון עצמאי וניטרלי המבטיח הגנה הומניטרית וסיוע לקורבנות מלחמה ומקרי אלימות אחרים". בין המטרות המוצהרות של הארגון הוא מגדיר שהוא "שואף להבטיח יחס אנושי ותנאים הומניטריים לכל החטופים, ללא קשר לסיבות חטיפתם" ומבקש "להקל על סבלם של משפחותיהם, בייחוד על ידי החזרת התקשורת ביניהם לבין החטופים שלהם". למרות מטרות אלו, אשר מוצהרות בבירור באתר האינטרנט שלכם, החלטתם להתעלם מהחטופים שנחטפו מישראל לעזה- דבר שמעמיד בספק רציני את היושרה של ארגונכם הקיים כבר למעלה מ-160 שנים", הבהירו.

לאחר מכן כתבו: "אין זה מתקבל על הדעת שבמשך יותר מ-60 יום הצלב האדום לא נפגש עם החטופים המוחזקים בעזה, לא בדק את מצבם הפיזי והפסיכולוגי, לא דרש הבטחות לגבי שלומם או סיפק תרופות. למעשה, הצלב האדום נראה בסכסוך הזה כחברת הסעות להעברת החטופים המשוחררים מחמאס לישראל, תפקיד קוסמטי גרידא בעיצומה של הזוועה הזו. האם אי פעם הצלב האדום לא הצליח לטפל בחטופים ובקורבנות מלחמה בצורה כה בוטה, או שמא הטיפול הזה שמור לאנשים שנחטפו מישראל בלבד?".