שר החוץ אלי כהן נפגש היום (ראשון) עם מקבילתו מצרפת קתרין קולונה, והשניים דנו בהמשך הלחימה בחמאס בעזה ובחנו את הדרכים המדיניות לפתרון המתיחות בין ישראל ללבנון בעיקר מול החיזבאללה, זאת כדי להרחיק את ארגון הטרור מהגבול על מנת למנוע מלחמה.

מתחת לאף של גנץ: באופוזיציה מכינים כבר ממשלה חלופית
"זה לא יקרה": ח"כ ואטורי נשאל על דרישת האמריקאים - וזה מה שענה

שר החוץ אלי כהן: ״רק  יישום החלטת מועצת הביטחון 1701 והרחקת החיזבאללה מהגבול עם ישראל, תמנע מלחמה בלבנון. החיזבאללה, המשרת את ממשלת הטרור באיראן, מסכן את לבנון ואת האזור כולו. ניתן לפתור את הסוגיה בצורה דיפלומטית או בפעולה צבאית. רק יישום החלטה 1701 והרחקה של מחבלי החיזבאללה מצפון לנהר הליטני, ימנע מלחמה בלבנון".

דיברתי עם שרת החוץ של צרפת, בהמשך לשיחות שקיימנו בשבועות האחרונים, על קידום מהלך דיפלומטי בינ״ל שיסיר את איום החיזבאללה מגבולה הצפוני של ישראל ויאפשר לעשרות אלפי המפונים לחזור לבתיהם בבטחה", הוסיף, "הקמנו בשבועות האחרונים קבוצת עבודה משותפת לצרפת ולישראל במטרה לפעול בתיאום ליישום החלטה 1701״.

שרת החוץ הצרפתית, קתרין קולונה: "הגעתי לישראל במטרה להזכיר את זכותה של ישראל להגן על עצמה, תוך כיבוד קפדני של החוק ההומניטרי והגנה על האוכלוסייה האזרחית. בנוסף, אני פועלת למנוע התלקחות אזורית. חזרתי באוזני מקבילי, אלי כהן, על דבקותה של צרפת בביטחון ישראל אל מול הטרור, על הדחיפות בהפסקת אש הומניטרית בעזה לשחרור החטופים ולאפשר גישה הומניטרית, ועל כך שחשוב הוא לעשות הכל כדי למנוע הסלמה אל מול לבנון".