מלחמת חרבות ברזל: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה היום (רביעי) לראש המל"ל, צחי הנגבי, בבקשה לכנס את הקבינט ולעצור את החלטת אלוף פיקוד מרכז לאפשר כניסת פועלים פלסטינים לעבוד בהתנחלויות ביהודה ושומרון.

לבקשת נתניהו: הקבינט דן בסוגיית אישור כניסת פועלים פלסטינים מיו"ש
"מעוניינים בשלטון פלסטיני שוחר שלום": נתניהו בתפנית דרמטית?

השר בן גביר כתב במכתבו: "עמדתי בעניין ידועה לכל - הכנסת פועלים פלסטינים מהרשות הפלסטינית תומכת הטרור לתוך מדינת ישראל, מסכנת את אזרחי המדינה, ופותחת פתח לשחזור אירועי השביעי באוקטובר. דמם של תושבי יהודה ושומרון אינו סמוק פחות מדמם של יתר אזרחי ישראל".

עוד הוסיף: "גם בלא קשר לעמדתי, מדובר בהחלטה שנוגדת את עמדת הדרג המדיני, שעה שהקבינט המדיני-ביטחוני הצביע נגד הכנסת פועלים פלסטינים, למרות תמיכתו של שר הביטחון במהלך, ולאחר שהוצגה בפניו חוות הדעת של משטרת ישראל".

איתמר בן גביר בביקור בכלא בו עצורים מחבלי הנוחבא (צילום: דוברות שב''ס)
איתמר בן גביר בביקור בכלא בו עצורים מחבלי הנוחבא (צילום: דוברות שב''ס)

"בנסיבות אלה, אבקש לעצור מיידית את הכנסת הפועלים, ולכנס בדחיפות את הקבינט על מנת לדון בהחלטה זו", סיכם. "ברור לי כי מרבית חברי הקבינט יביעו התנגדות למהלך זה".

בשבוע שעבר התעמתו שרי הממשלה עם הנגבי, בדיון של הקבינט המדיני-ביטחוני. הנגבי פתח ואמר: "רוצה לסקור את המציאות הכלכלית של התושבים. ואת המציאות הכלכלית בישראל. יש לנו בעיה בקבלנים, יש לנו בעיה בחקלאות", והתחיל בסקירה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "לא מקובל עליי. את המציאות הכלכלית בישראל משרד האוצר הוא זה שצריך להציג. מל"ל זה גוף ביטחוני והשאלה הכלכלית בישראל קשורה לאוצר, או לשר החקלאות, או השיכון, או הכלכלה. ראש מל"ל הנגבי המשיך להתעקש בסקירה. בסוף הסקירה שר האוצר נתן סקירה משלו: "שר השיכון אומר שאנחנו יכולים להתמודד בלי כניסתם וגם שר הכלכלה. אני לא אומר שזה פשוט אבל אפשר להסתדר בלעדיהם".

השר בן גביר: "שמענו כאן סקירה משר האוצר שמסביר בהרחבה דברים שמשכנעים שאפשר להסתדר כלכלית בלי הפועלים. השתכנעתי שזה דווקא טוב למשק, אבל גם אם לא הייתי משתכנע, מה שעומד בפניי בכל הדיווחים שאני מקבל מצוות המאבק להסתה, מאות ניטורים, מקרים רבים של הסתה מצד דרשנים, תקשורת ששוטפת לתושבי הרש"פ את המוח ושימו לב מה אומרים הבכירים אצלם (מקריא ציטוטים של ג'יבריל רג'וב) רג'וב טען לערוץ מצרי שרצח תושבי העוטף היה "בגדר תגובה טבעית לדיכוי" וכן ש"ההתפרצות הבאה תתרחש בגדה". 

"אני דיברתי כאן לאורך כל תשעת החודשים האחרונים נגד כניסת פועלים מעזה, היה כאן מי שזלזל, אמר שהם טובים לשקט ומביאים פרנסה הביתה. הסברתי אז שזה שקט מדומה ותראו היום, אין לי ספק שחלקם מסרו מידע לנוח'בות, שהגיעו לכאן עם מפות מדויקות של כל חדר וכל בית ותיאור של כל בסיס שהפועלים האלה בנו", הוסיף.