לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו השיב לשאלת מעריב במסיבת העיתונאים שקיים על תאריך קיום הבחירות המקומיות, וענה כי "זה יהיה בסוף ינואר או סוף פברואר", הבוקר (ראשון) שיגר שר האוצר סמוטריץ' מסר לגנץ ולשרי הליכוד בדבר סוגיית הבחירות. 

הרצון לדחיית הבחירות שוב מוכיח: לשר האוצר לא אכפת מהכסף שלנו | דעה
הבחירות המקומיות יידחו שוב? הממשלה תתכנס לדיון

"הבוקר תצטרכו להחליט אם להתנתק מהעם ולהפנות עורף למאות אלפי המילואימניקים ולמיליוני בני המשפחות שלהם, או להיות קשובים ומחוברים אליהם", נכתב בהודעה מטעמו. "האם להיכנע ללחצים של קבלני קולות, לעסוק בפוליטיקה קטנה, ולגרור את עם ישראל לבחירות בזמן מלחמה או להתעלות לגודל השעה ולהבין שהמשימה העיקרית עכשיו היא לנצח את חמאס וכל השאר יחכה לאחר כך". 

עוד כתב: "תחשבו על המג"ד יאיר שטבון שמתמודד על ראשות העיר אריאל. מה אתם מצפים שהוא יעשה? שיעזוב את הלוחמים שלו ויחזור הביתה כדי לנהל קמפיין בחירות? שיוותר על השפעה על עתיד העיר שלו? פייר לשים אותו בכלל בדילמה כזו?".

"לפי נתוני צה"ל יש מאות לוחמים ומפקדים במילואים כמו יאיר שמתמודדים ב 144 רשויות מקומיות ונדרשים להמשך המאמץ המלחמתי כך שגם אם ירצו הם לא יוכלו להשתחרר".

לסיום כתב: "ראש הממשלה קיבל אתמול את עמדתנו והודיע שיצטרף לדרישתנו לדחות את הבחירות. תצטרפו גם אתם וקבלו את ההחלטה הנכונה". 

כזכור, סמוטריץ' זעם על קביעת הבחירות תוך כדי המלחמה לאור העובדה שרוב המועמדים של מפלגת הציונות הדתית גויסו בצו 8 ונמצאים בחזית. לאחר החלטת נתניהו הגיב: "אני מברך על הודעת ראש הממשלה שאימץ את עמדתינו לדחות את הבחירות המקומיות וקורא לכל שרי הממשלה לאשר מחר את דחיית הבחירות. עכשיו הזמן למלחמה, לא לפוליטיקה!".