הדיון בתביעת דרום אפריקה בבית הדין הבינלאומי בהאג התקיים היום (חמישי), וישראל התמודדה לראשונה עם הטענות לרצח עם במהלך הלחימה בעזה. בתוך כך,  יגאל פלמור, מנהל תחום הקשרים הבינלאומיים בסוכנות היהודית ויועץ מדיני ליו"ר הסוכנות ולשעבר דובר משרד החוץ הגיב על כך ושוחח עם "מעריב".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"מדובר בהידרדרות נמשכת והולכת של מפלגת השלטון, ANC, שמאבדת אחיזה במדינה (אין משילות, יש אזורים בלי חשמל ומים, הכלכלה מתפרקת) וחייבת למלא את קופתה , וגם קצת את קופת המדינה. אין להם פתרונות כי אין להם מסוגלות שלטונית (הסבר ארוך, נעזוב את זה כרגע) ויש בחירות השנה שבהן הם עלולים לראשונה מאז נפילת האפרטהייד לאבד את השלטון. לכן הם מכסים על כישלונותיהם בניהול המדינה ברדיקליזציה של מדיניות החוץ. זה לא עולה כסף וזה אהוד על הבייס", אמר.

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (צילום:  REUTERS/Yves Herman)
בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (צילום: REUTERS/Yves Herman)

הנציגים מדרום אפריקה בבית הדין בהאג (צילום: REUTERS/Thilo Schmuelgen)
הנציגים מדרום אפריקה בבית הדין בהאג (צילום: REUTERS/Thilo Schmuelgen)

"רדיקליזציה פירושה ללכת בכל הכוח על כל מה שהוא אנטי אמריקאי (רוסיה) והכי טוב אם הוא גם משלם (סין, איראן, קטאר). כך מרוויחים נקודות בדעת קהל וכסף בקופה. וכך הגיעו, בהשפעה איראנית וקטארית, לתמוך בחמאס ולשמש לו מליץ יושר", הוסיף.

"לדעתי, חייבים לנקוט בצעדי נגד: לתפוס יזמה ולהוביל מהלכים נגדם בזירה הבינלאומית - על קשרים עם ארגוני טרור, על דיכוי מרד כורים באש חיה ועשרות הרוגים, על זה שיש שם מפלגות שקוראות לרצח המוני של לבנים, על חסימת קמפיין ארגון הבריאות למניעת איידס, וכו'. צריך העזה ודמיון. ועוד דבר: מי שמוביל את המהלך מטעם דרא"פ הוא ג'ון דוגארד, וותיק במערכת ארגוני זכויות האדם של האו"ם ועם היסטוריה ארוכה של פעילות אנטי ישראלית חריפה באופן חריג".