התביעה נגד ישראל בהאג: יושב ראש הוועדה המשפטית של הפרלמנט הטורקי, קיים היום (שישי) מסיבת עיתונאים על מדרגות היכל בית המשפט, ותקף בחריפות את ישראל. הוא טען כי הינו בטוח שעל ישראל יוטלו "העונשים הכבדים ביותר". 

עדויות מה-7/10 וסיוע הומניטרי: טיעוני ישראל ביום השני לדיון בהאג
הותר לפרסום: חוסל מפקד בכוח הנוח'בה שלקח חלק במתקפת ה-7 באוקטובר

עם זאת, זמן קצר לאחר מכן הוא גורש מהמקום ע"י פקידי בית המשפט המקומיים, בטענה כי אינו יכול לשאת כל הצהרה במקום זה. הדברים הקשים של בכיר הפרלמנט הטורקי, מצטרפים לקריאותיו הקשות של הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן, נגד ישראל מאז תחילת המלחמה. לקראת הדיונים בהאג, הוא אף העביר חומרים שמאשימים את ישראל ברצח עם. 

תיעוד של כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

מי שתקף אותו הוא שר החוץ החדש-ישן ישראל כ"ץ, שכתב: "נשיא טורקיה, המדינה שביצעה את שואת הארמנים וחשבה שהעולם יסתום את הפה, 'מתגאה' היום שהעביר לבית הדין בהאג חומרים שמאשימים את ישראל ברצח עם. שמענו אותך. לא שכחנו את שואת הארמנים ומעשי הטבח בכורדים. אתם משמידי העם. אנחנו מגינים על עצמנו מהחברים הברברים שלך".

בתוך כך, בית הדין לצדק בהאג התכנס גם היום  לדון בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל. אתמול טענה התביעה לרצח עם של הפלסטינים במהלך הלחימה בעזה. מחוץ לאולם בית הדין הוצעו לרשות הציבור והתקשורת משקפי מציאות דומה אשר שחזרו את סיפוריהם של הקורבנות והניצולים מה-7 לאוקטובר.  

טל בקר, נציג ישראל בדיון בהאג, אמר בפתח דבריו כי ישראל מגנה על עצמה בפעולותיה בעזה, אחרי הטבח שביצע חמאס בעוטף ובדרום ב-7 באוקטובר. לדבריו, "כמו בכל מלחמה, אזרחים סובלים, וזה שובר לב. חמאס עובד כדי למקסם את הפגיעה באזרחים - ישראלים ופלסטינים - בעוד שישראל פועלת לצמצם אותה".

בקר הוסיף: "המחבלים של ארגון הטרור חמאס רצחו, אנסו, עינו ילדים והורים, שרפו אנשים בחיים. כל זה נעדר מהתביעה של דרום אפריקה. התביעה של דרום אפריקה כמעט ולא התייחסה לטבח שהתבצע ולחטופים, מתייחסים לזה כלאחר יד. מאז עליית חמאס ב-2007 הם הסבו תשתיות אזרחיות לתשתיות טרור. ההרס מתואר כחסר תקדים, כאילו אין מודעות למלחמות שהתרחשו בשנים האחרונות. מה שחסר תקדים זה איך חמאס השתלט על התשתיות האזרחיות. התמקמו בבתי ספר, מבני ציבור ובתי חולים".