בעיר חיפה התקיימה היום (שבת) עצרת מחאה המונה כ-2000 משתתפים שדורשים מהממשלה להשיב את החטופים בהקדם - ולהתפטר בעקבות מחדל 7 באוקטובר. בעצרת הוצבו שלטים בהם נכתב: "ממשלת הדמים", "מחדל אוקטובר", "דם הנרצחים על ידיכם", ״הותר לפרסום: בחירות עכשיו״. 

בין הדוברים שנשא דברים הערב בעצרת, היה רא״ל (מיל׳) משה ׳בוגי׳ יעלון, הרמטכ״ל ושר הביטחון לשעבר: ״כבר 100 ימי לחימה ברצועת עזה ובגבול הצפון - והסוף אינו נראה. כבר 100 ימים, כ-1,400 הרוגים, אלפי פצועים, 136 חטופים בידי החמאס ומעל 100,000 מפונים מבתיהם – והממשלה ההזויה הזו, עדיין לא החליטה מהי מטרת המלחמה ומהו מצב הסיום״, אמר. 

״אחריות מפקדי צה״ל והשב״כ, לעובדה שהופתענו בבוקר ״שמחת תורה״ - היא ברורה, הם גם הודו בכך ולקחו אחריות. הם נלחמים בגבורה ובמקצועיות, מגיעים להישגים רבים בשטח, ואנחנו נתמוך בהם תמיכה מלאה. כל מי שעיניו בראשו, מבין שאחראי העל למחדל, ממשיך עדיין לכהן כראש ממשלה - ומסרב לקחת אחריות. הוא הוזהר אין ספור אזהרות לכך שהובלתו את המהפכה המשפטית - עלולה להביא למתקפה עלינו אך הוא בחר להתעלם. הוא הוזהר על ידי שר הביטחון שהרפורמה המשפטית יוצרת איום ממשי, ברור ומיידי על ביטחון המדינה״. 

מחאה בחיפה נגד הממשלה (צילום: מחאת העם חיפה)
מחאה בחיפה נגד הממשלה (צילום: מחאת העם חיפה)

״מעבר לכך, הרמטכ״ל ביקש להציג בפני הקבינט את השלכות הרפורמה המשפטית  על הביטחון - אך הוא סורב על ידי נתניהו, והקבינט לא שמע את דברי הרמטכ״ל עד היום. הרמטכ״ל גם ביקש מחברי הכנסת והשרים לשמוע על השלכות חקיקת עילת הסבירות על הביטחון, מפי שני אלופים, שהמתינו בכנסת טרם הצבעה והמתינו ללא התייחסות לדבריהם״, תיאר את התעלמות חברי הממשלה מהסימנים המקדימים למאורעות 7 באוקטובר. 

״אחריות העל של הנאשם נובעת גם ממדיניותו ההזויה ש״החמאס הוא נכס והרשות היא נטל״, וכך גם ניסה לקנות את חמאס עזה בראשות יחיא סינוואר - במזוודות של מזומנים - ועם הכסף הזהֿ, חמאס הצטייד והתחמש. עם החימוש הזה, החמאס תקף ותוקף את ישובינו וחיילינו. אז מי אחראי למחדל?״, אומר. ״העובדה שאחרי 100 יום, 136 מחטופינו עדיין בידי החמאס, קשורה גם היא לכניעתו של הנאשם לסמוטריץ ובן גביר, שכבר הבהירו שהם מוכנים להקריב את החטופים על מזבח תפיסתם המשיחית. אילו ראש סדר העדיפויות של הנאשם לא היה הישרדותו הפוליטית האישית, כל החטופים היו משוחררים כבר בתחילת המערכה. הפקרתם לעוד יום ועוד יום -  היא פשע וכתם בל יימחה״, אמר בכאב. 

״לאחר כ-75 שנות עצמאות, הגענו לצומת בה אנחנו צריכים להחליט, אם נמשיך בדרך בה התחלנו לצעוד מקום המדינה, ונחזק את יסודות מדינתנו כמדינה יהודית, דמוקרטית, ליברלית ברוח מגילת העצמאות - או שניתן למשיחיים הלאומניים, להוביל אותנו לכיוון דיקטטורה משיחית פאשיסטית. על זה יצאנו לרחובות לפני שנה, ועל זה אנחנו חייבים לחזור לרחובות עד לפיזור הכנסת כבר במושב הזה ובחירות בקיץ״, פונה למשתתפים בעצרת. 

מחאה בחיפה נגד הממשלה (צילום :מחאת העם חיפה)

נשא דברים בעצרת גם אשר זפרני, תושב קרית שמונה שפונה מביתו בתחילת המלחמה ואיש ליכוד לשעבר: ״אני מפונה ועקור מביתי בקרית שמונה מתחילת המלחמה, והחשש הגדול ביותר שלי הוא מהשידור החוזר של תרחיש הבלהות שהיה בדרום ב–7 באוקטובר - חדירת מחבלים וטבח בתושבי האזור. כל עוד חיזבאללה אינו מורתע, ואין ביטחון מוחלט בגבול, אין בכוונתנו לשוב הביתה״, פתח כך את דבריו. 

״קריית שמונה היא עיר מוכת קטיושות, אנחנו גדלנו למציאות הזו, אך הפעם אנחנו באירוע אחר לגמרי. אני בא מבית ימני, אבי יחיאל זפרני ז״ל, היה יושב ראש סניף הליכוד הראשון בקריית שמונה - איש ימין שהביא את בנימין נתניהו לקריית שמונה וזכה על כך לשבחים רבים. אך מפלגת הליכוד לה הצבעתי ובה האמנתי - פשוט ירקה בפרצוף של ציבור בוחריה״, אמר בכאב. 

״נתניהו השמיד, הרס וחירב את מפלגת הליכוד - מפלגה שנשאה על כפיה במשך כל השנים את הערכים הליברליים של מדינת ישראל. אני התעוררתי, פקחתי את העיניים, וכעת אעשה הכול דרך האמצעים החוקיים, כדי להפיל אותך ואת הממשלה המושחתת שלך״, הכריז. ״ביבי נתניהו, אתה מפזר מושגים כמו ׳ביחד ננצח׳, ׳אחים אנחנו׳, ואלו מסרים יפים ונכונים, אך אתם בליכוד אומרים את הסיסמאות האלה ונוהגים בדיוק בצורה ההפוכה, וממשיכים להרעיל נגד צה״ל, השב"כ ובית המשפט. בושה. לאחר שהמלחמה תסתיים, מדינת ישראל חייבת ׳ריסטארט׳״.