הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הארכת כהונת מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי בשישה חודשים. בנוסף, בן גביר הביא להצבעת הממשלה את מינויו של קובי יעקובי, לממלא מקום נציב שב"ס. הצעת בן גביר אושרה ברוב קולות מול 4 מתנגדים.

בן גביר: "קטי פרי התנהלה ברפיסות מול אסירי חמאס, לא מילאה את תפקידה"
ביש עתיד תוקפים עקב סערת נציבת שב"ס: "נתניהו מאפשר את זה, הוא האשם"

כזכור, המינוי של בן גביר מגיע לאחר שהאחרון סירב להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס היוצאת, קטי פרי. יעקובי שימש עד כה כמזכירו של השר במשרד, והשר גנץ הביע התנגדות גורפת למינוי. גורם בכיר בליכוד הביע זעם טרם ההתכנסות בממשלה על המהלך ותקף: "בן גביר לא יכול להתנהל כאילו אין סיכום עם גנץ. האחדות בתקופה הזו חשובה הרבה יותר ממינוי כזה או אחר".

לאחר הודעתו של בן גביר על הכוונה למנות את יעקובי, הליכוד פרסם הודעה בה נאמר כי הם מחויבים להסכם עם גנץ: "מחויבים להסכם על הארכת מינויי בכירים כפי שנעשה עם נגיד בנק ישראל ועם מפכ״ל המשטרה. מנגד, מבינים את הקושי של השר בן גביר לעבוד עם נציבת שב״ס שכפופה לו, לאחר שהתבטאה באופן אישי ופומבי נגדו. רה״מ נתניהו פועל לפתרון הנושא ויביא החלטה לממשלה רק לאחר מיצוי הניסיונות להגיע להבנות".

ניצב קובי יעקובי  (צילום: ללא)
ניצב קובי יעקובי (צילום: ללא)

ניצב יעקובי, בן 50, נשוי ואב לארבעה, החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-26 שנה כלוחם יס״מ, לאחר שהשתחרר מצה"ל כלוחם בחטיבת גולני. יעקובי שירת במגוון תפקידי פיקוד וליבה וביניהם מפקד מרחב ציון, מפקד תחנת מוריה, סגן מפקד תחנת שלם, סגן מפקד וממלא מקום מפקד תחנת הראל, יועץ בכיר למנכ״ל המשרד לביטחון הפנים, עוזר ראש אגף התנועה ועוד.

לפני ההצבעה על מינויו, אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לשרים בישיבת הממשלה: "ועדת הבדיקה הממשלתית לאירוע בריחת האסירים מבית סוהר גלבוע, ועדת גלבוע, תיארה מצב חסר תקדים במסגרתו עם כניסתה של נציבת שב"ס הנוכחית לתפקידה, פרשו חמישה גונדרים –  חמישה חברים בכירים של סגל הפיקוד הכללי של שב"ס, המונה כולו שישה גונדרים בלבד".

"בפני ועדת גלבוע הובאו עדויות כי המהלך הזה, שכונה 'גילוח הגונדרים', נעשה משום שהנציבה עצמה העדיפה סביבה אנשים צייתנים וחלשים, ובהתאם לכך מינתה את סגל הפיקוד הנוכחי. ואם לא די בכך – תחת הקצונה הבכירה שפרשה מונו על ידי הנציבה קצינים אחרים, שהוועדה קבעה בעניינם כי הם 'בעלי ותק קצר מאוד בדרגת תת גונדר'", הוסיף.

"לאור האמירות החריפות והקשות בדוח ועדת גלבוע, ולנוכח פרשות נוספות, כמו הפרשה החמורה שנחשפה לאחרונה במסגרתה קיים מחבל בכלא רמון יחסים אינטימיים עם סוהרות-חיילות - לא נמצא בקצונה הבכירה של שב"ס, נכון להיום, קצין חזק ומנוסה, ללא רבב, המסוגל להנהיג ולהוביל את הארגון", אמר, ולבסוף לאחר שסיפר כי יעקובי הוא אדם איכותי בעל יכולות פיקוד וראייה אסטרטגית, סיכם: "לאור כל האמור, אבקשכם לאשר את מינויו של ניצב קובי יעקובי לתפקיד ממלא מקום נציב בתי הסוהר".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתום ההצבעה: "אני שמח שחברי השרים אישרו את המועמד שהמלצתי עליו. ניצב קובי יעקובי הוא האדם הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון. ניצב יעקובי מכיר את האירגון ואת אנשיו, ובכוחו להביא רוח חדשה לארגון שעבר מספר משברים קשים בשנים האחרונות. שב״ס זקוק לאדם כמו יעקובי שיוביל לנחישות כלפי האסירים הביטחוניים, וימצב את הארגון כגוף ביטחוני חזק ואיכותי למען הסוהרים היקרים שעושים עבודת קודש ופועלים למען עם ישראל".