בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להבה, הורשע אתמול (ראשון) בהסתה לגזענות, בגין אמירה שנשא בנאום לפני עשר שנים באזכרה לרב מאיר כהנא: "האויבים שבתוכנו הם סרטן, ואם לא ניקח ונזרוק אותו לא נמשיך להתקיים וימותו כאן יהודים כל יום". בראיון לאראל סג"ל ובר שם-אור ברדיו 103fm, הוא אמר: "אני לא נביא, אבל מה שאמרתי מדויק, לצערי הרב".

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד בנצי גופשטיין: "הסית לגזענות ותמך בטרור"

הוא אמר בתגובה כי יהיה מוכן להיכנס לבית הסוהר ולא לבצע עבודות שירות. בנוסף, הוא מתכנן לערער: "הם יתנו לי מה שהם רוצים, אני מתכנן לערער על זה, להאשים אותי על דבר כזה? היום כל חבר כנסת וכל אחד זוטר אומר דברים יותר גרועים. אמרתי בפירוש, הם הביאו קטע קטן מתוך הנאום, אין להם את כל הנאום עצמו, בנאום אמרתי שאני מתכוון לכל מי שחושב שהמדינה הזו לא מדינה יהודית".

עוד אמר כי "אני מעדיף להיות לא נחמד, אבל אני לא חושב שבמדינה דמוקרטית מי שלא נחמד צריך להרשיע אותו. ביום חמישי הייתי סנדק לילד של אמא יהודייה ואבא ערבי, אנחנו כל יום מקבלים מקרים כאלה - ההורים פונים אלינו ואנחנו עוזרים להם. המדינה לא רק שלא עוזרת, נלחמת בנו. אנשים אומרים לי 'כל הכבוד', אבל אני אומר להם 'כל הכבוד אבל תעזרו לנו'. לזה הקמנו את מימון ההמונים לתנועת להב"ה". בתשובה לשאלה מאיזה כפר הם הוציאו אותה, הוא ענה: "עדיף לא לפרט, אבל בעקבות המלחמה".

יו''ר להב''ה בנצי גופשטייין  (צילום: מרק ישראל סלם)
יו''ר להב''ה בנצי גופשטייין (צילום: מרק ישראל סלם)

לשיחה הצטרף עו"ד יצחק בם שייצג את גופשטיין, והביא את גרסת מרשו: "מדובר בהתבטאויות שרובן מלפני 10 שנים ויותר. בסופו של דבר אנחנו עם 80 אחוז הכוס המלאה. מקווה מאוד שבעקבות התיק הזה יעשו חושבים בפרקליטות. אם זו הסתה, לא צריך לחשוב 5 שנים אם להעמיד לדין או לא. כאן היו שיקולים של רדיפה פוליטית לדעתי". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm