ח״כ לשעבר שירלי פינטו יוצאת בתוכנית ״עורף סגול״ להבראת אנשים עם מוגבלות שנפגעו ממלחמת ״חרבות ברזל״ ולחיזוק האוכלוסייה בזמן חירום. את התוכנית תגיש לשר הרווחה ותדרוש לכנס וועדה דחופה. זאת, לאחר קיצוץ של 100 מיליון ש״ח ממשרד הרווחה, לטענתה. 

"הסיבה העיקרית שהקמתי את 'החמ״ל הסגול' יחד עם שווים ומפעל הפיס בתחילת הלחימה, כי כמעט ולא היה שום גוף באותו זמן שייתן מענה מיוחד לאוכלוסייה שרובה נשארה מאחור, ממרותקי מיטה וכיסא, שלא יכלו להתפנות לממ״ד כי לא היה ממ״ד נגיש, וביקשו להתפנות לבתים נגישים", אמרה פינטו. 

עוד הוסיפה כי "חירשים וכבדי שמיעה בהתקפי חרדה כי האזעקות לא התריעו בזמן, או לא התריעו בכלל. משפחות לילדים על הרצף האוטיסטי או ילדים עם צרכים נוספים שהצטרכו להתמודד עם רגרסיה קשה, ללא מסגרות חינוך שייתנו מענה, נכים גלמודים באזורי לחימה שזקוקים למזון תרופות ולביגוד והרשימה עוד ארוכה. התקציב ברווחה מקוצץ בצורה משמעותית, כך שאותה אוכלוסייה, תיפגע אנושות. המדינה לא ערוכה למענה לאנשים עם מוגבלות בחירום, ולכן יש לתת מענה דחוף מבעוד מועד ולא לחכות לרגע הפיצוץ".

מטעמה של פינטו נמסר כי בין עיקרי התכנית: "תקצוב לבניית ממ״דים נגישים לאנשים עם מוגבלויות באזורי לחימה, סבסוד הלימודים לנרשמים ללימודי פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, וטיפולים פרא רפואיים במסלול לאנשים עם מוגבלויות, הכנסת טיפולים נפשיים לקופות החולים בשפת הסימנים לחירשים וכבדי שמיעה – ללא עלות, אספקת צמידים שינגשו את האזעקות לחירשים וכבדי שמיעה, מסיבות עיתונאים והצהרות לתקשורת – נגישים לכל סוגי המוגבלות".