גם הבוקר (ראשון) לא התקבלו אינדיקציות לכך שהתרופות אכן הגיעו לחטופים. על פי גורמים ישראלים, אם לא יתקבל מידע בנושא, צוות המשא ומתן שניהל את המגעים לעסקה, יציע לקבינט צעדי המשך.

בשבוע שעבר חמש משאיות עם תרופות שהובאו במטוסים קטאריים לסיני, הגיעו לכרם שלום והועברו לרצועת עזה. זמן קצר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התנער מאחריות לבידוק ואמר כי היא "מוטלת על גורמי הביטחון"- הוא התקפל והנחה לבדוק את המשאיות.

על פי בקשת ישראל יקבלו לפחות 45 חטופים הסובלים ממחלות כרוניות תרופות שונות ובהן אינסולין ומד סוכר לטיפול בסוכרת, משאפים לאסתמה, תרופות ליתר לחץ דם, מחלות לב, תרופות למחלת בלוטת התריס והאדרנל, תרופות פסיכיאטריות. ברשימה אותה הכינו בישראל הוסיפו בקשה גם לתרופות אישיות לחטופים הכוללים מולטיוויטמינים עקב המחסור התזונתי החמור, תרופות לשיכוך כאבים, עזרה ראשונה ותרופות לשינה.

בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

העיתונאי בן כספית פרסם על ה"פארסה" מאחורי אירוע העברת התרופות לחטופים. גורם דיפלומטי מסר כי לפני כחודשיים וחצי פנה בחור מסויים לגורמים במטה החטופים וחיבר אותם לאותו גורם בארמון האליזה, שמוכן לסייע בנושא התרופות לחטופים. בהתחלה הסיפור נראה הזוי. אחר-כך זה החל לקרום עור וגידים. בסיוע המוסד, אימתו גורמים במטה החטופים שהמקור בארמון האליזה אכן קיים ואמיתי. עורך דין ישראלי בכיר ניהל את זה ואישר: האיש באליזה אמיתי והוא רוצה לסייע, על דעתו של הנשיא מקרון. פרופ' חגי לוין נכנס לתמונה והכין את רשימת התרופות.

זו מלאכה מסובכת, כי התרופות באירופה שונות וצריך לעבור על הרכיבים כדי להתאים כל תרופה לכל חטוף. העבודה נמשכה כחודשיים, הצרפתים עבדו על זה קשה וגייסו גם את הקטארים. רק לפני שבועיים עודכן נתניהו. איך שעודכן, מיהר לדווח לתקשורת האמריקאית. מקרון רתח. העקרון היה סודיות עד הרגע האחרון, כדי לא לפגוע בסיכויי ההצלחה. כל סוף השבוע שעבר עסקו גורמים במטה החטופים בהרגעת האליזה. נשיא צרפת עצמו לא אמר מילה על האירוע עד שהתהליך יושלם. כשנתניהו דיווח על הכל כאילו מדובר ביוזמה שלו, באליזה שקלו להוציא הודעת הכחשה ולציין שצרפת עבדה על הסיפור לבדה, מול קטאר.