הבוקר (רביעי) הגיעו בני משפחות של חטופים ושל לוחמים בעזה למעבר כרם שלום והפגינו נגד הכנסת משאיות הסיוע לדרום רצועת עזה. המשפחות אף חסמו לזמן קצר בגופן את מעבר המשאיות. לאחרונה מספר לוחמים בעזה הביעו מחאה חריפה נגד המשך הכנסת הסיוע. בצילום שהופץ ברשת בשבוע שעבר, נראים שני לוחמים שריססו על הקיר בעזה את הכתובת "סיוע הומניטרי = ארונות קבורה".

יצאה בסערה וסגרה את הדלת: הנאום של גוטליב שהוציא את דיסטל מן הכלים
בני גנץ על הדיווחים לעסקת החטופים: "הדלפות מגמתיות"

מוקדם יותר השבוע אמר ראש מטה משפחות החטופים רונן צור בראיון לרדיו צפון 104.5FM כי ההפגנות נגד הכנסת הסיוע הן "יוזמה שאנחנו מודעים לקיומה", כהגדרתו. "זאת יוזמה שרומזת למקבלי ההחלטות לאיפה הדברים יכולים להתפתח. אם נראה שאין תזוזה לכיוון הציפיות שלנו, גם האפשרות של להפוך את זה לעניין קבוע קיימת".

במערכת הפוליטית לא נותרו אדישים לחסימת הכנסת הסיוע. ח"כ דן אילוז (הליכוד) אמר: ״אני מבין שיש לחץ אמריקאי - אבל הנהגה נכונה צריכה לומר ׳עד כאן!׳. כל עוד החטופים שלנו לא חוזרים - לא מכניסים סיוע הומניטרי לעזה. צריך לומר לעולם בצורה ברורה: הומניטרי תמורת הומניטרי!״. 

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אף סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר - לא מעבירים ציוד לאויב". 

בשיחה עם 'מעריב', אמר הבוקר ראש המל"ל לשעבר גיורא איילנד: "אחרי ששוחחתי עם גורמים רבים, אני מתרשם שכרגע אין בכלל שום לחץ על המתווכים לעסקה".

"אם ייעצר הסיוע לעזה, מדינות כמו סעודיה, קטאר ומצרים יהיו הרבה יותר לחוצות, כי אותן מעניין העם הפלסטיני, וכך הן יפעילו לחץ על חמאס. כרגע אין די לחץ על הנהגת חמאס, וחבריה מרגישים בטוחים. אנחנו אלה שלחוצים להגיע לעסקת חטופים כי הזמן שלהם אוזל, וחמאס מצידו לא לחוץ בכלל".