בהמשך לפרסום ראשון במעריב על שינוי המגמה בהנהגה האיטלקית בכל הנוגע למלחמה שישראל מנהלת נגד חמאס בעזה, היום (רביעי) ראשת ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, המזוהה עם הימין האיטלקי והנחשבת למעריצה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחסה בהרחבה לנושא הישראלי והפלסטיני במהלך הופעתה בפרלמנט.

מלוני השיבה לשאילתות האופוזיציה בנוגע לעמדת הממשלה על המתרחש במזרח התיכון: "ראש הממשלה נתניהו עושה טעות ואני לא מסכימה איתו. לפלסטינים יש זכות למדינה ריבונית משלהם, בעוד שנתניהו מתנגד למדינה פלסטינית".

עוד אמרה מלוני כי הממשלה "עובדת על הסיוע נוסף לעזה. נביא ילדים עזתיים שזקוקים לטיפול רפואי לבתי חולים באיטליה".

ג'ורג'יה מלוני (צילום: רויטרס)
ג'ורג'יה מלוני (צילום: רויטרס)

מחר צפוי להגיע לישראל שר החוץ של איטליה, אנטוניו טאיאני. ביקורו יתקיים ברקע המתיחות שנוצרה בשל התבטאותו בשבת האחרונה, כאשר בתשובה לשאלת מנהיגת השמאל האיטלקי, אלי שליין, שדרשה כי איטליה לא תשלח נשק לסכסוך במזרח התיכון, ענה טאיאני כי כבר בשביעי באוקטובר  קיבלה ממשלת איטליה החלטה שלא לחמש את ישראל.

מאחורי אמירתו של טאיאני עומד החוק האיטלקי שאושר במדינה אחרי מלחמת העולם השניה ואוסר על איטליה למכור אמצעי לחימה למדינה שמנהלת מלחמה. אולם, לפני כשנתיים, הפרלמנט האיטלקי מצא פתרון חקיקתי שאיפר לו להתגבר על החוק ובאמצעות החלטה מיוחדת של הפרלמנט נתן אפשרות לספק תחמושת לאוקראינה הנלחמת נגד רוסיה. תשובתו של טאיאני השייך למפלגת המרכז-ימין "פורצה איטליה" עוררה זעם בקרב הפעילים הפרו-ישראלים באיטליה.