יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, פרסם היום (ראשון) פוסט ברשתות החברתיות, בו תקף את התנהלותה של ישראל מול שכנותיה ובנות בריתה. הביקורת של חבר הכנסת הגיעה לאחר שמצרים סירבה להודעת צה"ל על כוונות הכנסת הכוחות הישראלים לרפיח ולציר פילדלפי.

היחסים בסכנה? ישראל הודיעה כי תכניס כוחות לרפיח, מצרים סירבה

״במהלך השנים, מדינת ישראל עמדה תמיד לצד מצרים, תוך שהיא מסייעת לה בכל עת ובכל מקום. דוגמה בולטת לכך, היא כאשר מצרים התקשתה להילחם במדינה האיסלאמית בסיני ופנתה לישראל בבקשה לסיוע, כוחותינו פעלו באוויר וביבשה בכדי לסייע לה", הסביר. "כשמצרים ביקשה להגדיל את הסד״כ של כוחותיה בסיני, בגלל האתגרים הביטחוניים עמם היא התמודדה ולמרות שזה נגד את הסכם קמפ-דייוויד, ישראל נענתה לבקשתה. גם כשהתבקשנו לעזור בגבעת הקפיטול בוושינגטון, לא היססנו לרגע".

עם זאת, קרא: "במצב הנוכחי, כאשר ישראל נאבקת על ביטחונה, מצרים נעמדת על הרגליים האחוריות ומתנגדת לפעילות צה"ל ברפיח ובציר פילדלפי. יתר על כן, מצרים לא נקטה בצעדים משמעותיים בכדי למנוע את ההברחות הרבות מעל ומתחת לציר פילדלפי".

תקיפת צה"ל ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

בתקיפות, הבהיר יו"ר המפלגה כי "ישראל חייבת לפעול אך ורק על מנת להבטיח את האינטרסים הביטחוניים שלה, ואם מצרים תחליט לשבור את הכלים, גם מדינת ישראל תהיה צריכה לנקוט בצעדים בהתאם. ישראל חייבת להפסיק להיות ילד הכאפות של האזור, חייבת להפסיק להתרפס בפני השכנות שלנו, גם מצרים וגם ירדן.״

כזכור, ישראל הודיעה אמש למצרים על כוונתה להכניס כוחות לרפיח ולאזור ציר פילדלפי, על אף התנגדותה הנחרצת של מצרים - כך דווח ב"סקיי ניוז ערביה". עוד על פי הדיווח, מצרים דחתה את הבקשה. בתשובה לשאלה על המשברים עם קטאר ומצרים, אמר הערב ראש הממשלה נתניהו: "היחסים עם מצרים מתנהלים באופן שוטף ותקין בין הממשלות כל הזמן. לכל אחד מאיתנו יש אינטרסים יש למצרים צורך להגיד דברים מסוימים. הם דואגים לאינטרסים שלהם ואנחנו לשלנו".