מנכ"ל משרד נגב, גליל והחוסן הלאומי ד"ר אלעזר בן הרא"ש שיגר הערב (ראשון) מכתב לעובדי המשרד, בו הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו כמנכ"ל, תפקיד אותו הוא ממלא מאז הקמת הממשלה בינואר 2023.

בריקודים ובקריאות ״טרנספר״: שרים וח״כים בכנס לחידוש ההתיישבות בעזה
לשכת נתניהו על המגעים לשחרור חטופים: "פערים משמעותיים בין הצדדים"

בן הרא"ש כותב במכתבו: "לפני כשנה, נקראתי למשימת ניהול המשרד ונרתמתי למשימה הלאומית לחיזוק הנגב, הגליל ואוכלוסיות הוותיקים והצעירים במדינת ישראל. בתקופה זו, הצלחנו להכפיל את תקציב המשרד, לבצע עבודות מחקר מקיפות, להכין תכניות עבודה ארוכות טווח, להניע תהליכים ופרויקטים רבים ומשמעותיים, שחלקם כבר החלו לשאת פרי, וחלקם ישאו פרי בעז"ה בשנים הבאות. תכניות אלו מהוות שינוי משמעותי לתחומי הפעילות של המשרד ואני תקווה כי יחוללו את השינוי הדרוש והרצוי".

בן הרא"ש מפרט במכתבו גם על פעילותו כמ"מ מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי בתקופת המלחמה וגיבוש ההסכם התקציבי למשרד לבל"מ: "הובלתי בתקופת גיבוש התקציב יחד עם גורמי המקצוע במשרד לביטחון לאומי את תהליך בניית תקציב משרדם וגופיו לשנים 2023 ו-2024, תוכניות התעצמות למשטרת ישראל, שב"ס וכבאות והצלה, וגידול משמעותי בהסכמי השכר לשוטרים ולסוהרים". 

"כמ"מ מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי, עמד על סדר יומי פרויקט הקמת מערך כיתות כוננות בכל רחבי הארץ, בנוסף למשימות שנגעו לתהליכי התעצמות מידיים של המשטרה ושירותי הכבאות וההצלה, לטובת היערכות לאתגרים הביטחוניים ותרחישי הייחוס, היערכות רב שנתית של שב"ס לאתגרי הכליאה, הגדלת תקציבי ההתעצמות הנוספת לשנת 2023 והיערכות להגדלת התקצוב לגופי הביטחון לשנת 2024".

תיעוד ההיתקלות של סיירת צנחנים בחאן יונס (צילום :דובר צה"ל)

לסיום כותב בן הרא"ש, "התקופה המשמעותית שפוקדת את עם ישראל בעת הזאת, הביאה אותי להבנה כי בסיום השלמת העברת תיקון התקציב בכנסת לשנת 2024, בכוונתי לפרוש מתפקידי ולצאת לחשיבה ובחינה מחודשת, לטובת אפיקים נוספים בעשיה הציבורית. תודתי נתונה לשר ח"כ יצחק וסרלאוף על העבודה המשותפת, העשייה הברוכה, המרץ והמחויבות הרבה לטובת תושבי מדינת ישראל.

זו ההזדמנות להודות לכל אחת ואחד מכם, על האמון המחויבות ורוח הצוות המצוינת. תודה מיוחדת לשר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר, על האמון הרב שנתן בי, ועל הזכות לתרום לחיזוק בטחון עם ישראל".