סערת הכנס שקרא לחזרת ההתיישבות בעזה: אתמול (ראשון) התקיים כנס בבנייני האומה בירושלים ובו נכחו ח"כים ושרים שונים ממפלגות הקואליציה. בכנס נקראו קריאות טרנספר, להן השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ענה כי צריך לעודד הגירה מרצון. יוסי דגן, יושב ראש מועצה אזורית שומרון שארגן את הטקס, התראיין היום לרדיו 103FM על תחושותיו לאחר הכנס ועל דעתו בנוגע לקריאות הטרנספר.

הקרע בליכוד מעמיק: "החתרנים יצטרכו להתחנן ל'הזויים' בפריימריז, זה לא יעזור להם"
"מגדיל את חוסר האמון בממשלה": איזנקוט מתפוצץ על כנס גוש קטיף

הוא אמר כי הוא חושב שהיה כנס מאוד מוצלח, ועקץ: "אני מתפלא מרמת הניתוק של חלקים בתקשורת ובחברה הישראלית. אני שומע פרשנים שמזדעזעים מהקריאה 'מוות למחבלים' או לעודד הגירה בעזה". הוא הוסיף כי משהו השתנה בשבעה באוקטובר, ולדעתו מה שהשתנה בעיקר הוא, "שהיום הציבור במדינת ישראל כבר לא מסומם, הציבור מבין מצוין שהיכן שהייתה נסיגה - קיבלנו שואה, והיכן שיש התיישבות - יש ביטחון".

"לי עשו טרנספר בכוח - אין בעיה בטרנספר מרצון"

באשר לקריאות הטרנספר שנקראו בכנס, נשאל האם מדובר במונח לגיטימי. הוא ענה, כי לדעתו "צריך לחדד - כל מדינת ישראל הוקמה על חורבותיהם של כפרים ערביים שעשו להם טרנספר בכפייה". לטענתו, מי שמנסה היום לטעון טענה מוסרית נגד עידוד או סיוע לעזתים שבאמת רוצים לעזוב - הוא קצת צבוע. "לקחת תושבים ולהעביר בטרנספר זה מה שעשו לי כשגירשו אותי מהבית שלי, ובגוש קטיף. גירשו אותי בכוח, טרנספר על ידי המדינה ובכפייה - זה לא היה מוסרי". לכן, האמירות שנאמרו באשר "לעודד הגירה מרצון" לטענתו, הן מוסריות: "לתת אפשרות לצעירים שנמאס להם להיות מגן אנושי של החמאס לצאת משם, או לפחות לתת אפשרות לפתוח את רפיח לערבים שנמאס להם - זה הדבר הכי מוסרי שיכול להיות. אין שום בעיה בטרנספר מרצון".

באשר להגעתם של 11 שרים וכמעט 20 חברי כנסת, לטענתו - זה אומר הכול. בנוגע לריקודים שרקדו יחד, אמר: "בתור זה שארגן ומצולם רוקד עם השרים והקהל, אני מוחה בתוקף על הדברים. תמיד הפרוגרסיביים פונים לגופו של אדם ומעוותים את המציאות. אני הייתי שם, אלפי אנשים רקדו, ריקוד לא שמח אלא שירי נשמה, ושרו שיר לחזרת השבויים והנעדרים, שיר מתוך הפסוקים, שיר תפילה לחזרתם".

שרים רוקדים בכנס ההתיישבות בירושלים (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

כשנשאל האם כשרוקדים ושמחים ומחייכים "זה עצוב?", דגן ענה בכעס: "דיי תפסיקו עם הצביעות שלכם, התפללו לרפואתם של הפצועים והנעדרים. זה שיש 100 ומשהו בחטופים בעזה, שנרצחו 1300 איש - זה קרה בצורה ישירה בגלל הנסיגה מגוף קטיף, בגלל הגירוש". באשר לדיווחים על הכנס הוא הוסיף, כי "התקשורת לא תצליח לפלג את העם יותר. עושים כנס שאומר איך לתקן את הגירוש, ואומרים למה רקדתם בשיר דבקות בתפילה? זה מגוחך, די כבר. זה ממש מעליב. וכמובן שהכעס שלי הוא לא אישית עליכם, אבל אני מסרב להתרגל לצביעות ועיוותים של דברים".

"הכנס נעשה כדי לתת כוח לממשלה, כרגע אין לה מספיק אומץ"

דגן מוסיף ומסביר: "הביקורת על הממשלה היא כי לא היה לה את האומץ לעמוד מול אותם פרשנים שחלקם היום תוקפים אותה, כל מיני לשעברים, שתמכו בהעברת הכסף, ושלא היה לראש הממשלה את האומץ לעמוד מולם". הוא מחזק את טענתו כשאומר, "תקשיב לאנשים גם בצפון וגם בדרום, הם אומרים 'אנחנו לא מוכנים לחזור עד שלא יוסר האיום'. אני שותף לביקורת על הממשלה, שוחחנו לא מעט. הכנס היה אחראי, מלא באחריות, והוא נעשה כדי לתת כוח לממשלה ודרוש ממנה לעשות את הדברים שימנעו את השואה הזו עוד פעם".

"ברור שקודם כל תושבי עוטף עזה וגבול הצפון צריכים לחזור, זה הדבר הראשון", הבהיר. "כדי להביא ביטחון, ביטחונית מחיר חיילים אחרי שבעה באוקטובר, השבעה באוקטובר הביא עלינו את הטבח הזה בלי זה זה לא היה קורה, מעולם לא הייתה בעזה מפלצת נאצית בלי שום הגבלה כי הקמנו שם מדינה פלסטינית".

"הפעם היחידה שבה הגענו להאג - אחרי שהגבנו"

לטענתו, "אני בן אדם די ריאלי, ברור לי שלא תקום מחר בבוקר התיישבות בצפון רצועת עזה כי לממשלה שלנו אין מספיק אומץ. לא באתי להתנצח עם ראש הממשלה, אבל באנו להשמיע את הקול של חלקים גדולים מאוד בעם, שאומר אמירה פשוטה - אנחנו יודעים שאם המבצע יסתיים כמו סבב רגיל זה יחזור עוד הפעם. יש מחיר לאוסלו, להתנתקות ולנסיגה. אנחנו צריכים לדבר בשפה מזרח-תיכונית והדבר היחיד שירתיע אותם זה לקחת בחזרה שטח שלנו. המחיר של זה הוא ביטחון בשביל שזה לא יקרה עוד הפעם".

פינוי גוש קטיף (צילום: צילום ארכיון - נתי שוחט פלאש 90)
פינוי גוש קטיף (צילום: צילום ארכיון - נתי שוחט פלאש 90)

באשר לביקורת עולמית על הנושא אמר, "לגבי הבינלאומי, אני רק רוצה להזכיר שכשגירשו אותנו גם הפוליטיקאים הגאונים ששיווקו את זה, וגם בג"ץ אמר - שמותר לפגוע בכל זכויות הייסוד שלנו, כי זה ישפר את הביטחון וזה יתן לנו לגיטימציה בינלאומית, כי אם ירו טיל אחד מעזה אחרי ההתנתקות - נוכל להיכנס בהם. אז מה קרה? מאז קום המדינה הפעם היחידה שהגענו להאג זה אחרי שהגבנו".

"יש לנו הרבה חילוקי דעות, וזה בסדר גמור, אבל צריך להגיד דבר מאוד פשוט - אם רוב העם היום מבין, ואני חושב שרוב העם מבין, שההתנתקות ואוסלו זה מה שהוביל לשואה הזו, ושהיכן שאין התיישבות יש שואה כזו והיכן שיש התיישבות יש ביטחון - הממשלה חייבת לתת את המכה ולהחזיר את הביטחון, אחרי שזה יקרה ויחזירו את התושבים, צריך להקים התיישבות אחת ולדבר איתם בשפה שהם מבינים. זה מה שיחזיר את ההרתעה", אמר לסיום.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm