בהמשך לפרסום ב'מעריב' באשר למשבר שהתפתח סביב מינויו של ראשי עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, לתפקיד שגריר ישראל באיטליה - ל'מעריב' נודע כי, כל אף המאמצים הרבים שנעשו בשבועות האחרונים, הווטו האיטלקי עומד על כנו. המחלוקת במערכת הפוליטית האיטלקית סביב מינויו של כשריאל לא נפתרה אלא העמיקה.
  
בעוד שבמפלגת "האחים של איטליה", שבראשה עומדת רה"מ איטליה, ג'ורג'יה מלוני, אין התנגדות למינויו של כשריאל, נשיא איטליה, סרג'ו מטרלה, השייך למפלגה הדמוקרטית שהיא מפלגת מרכז-שמאל, מתנגד בתוקף למינוי. העילה להתנגדות: בני כשריאל מכהן כיום בתפקיד ראש עיריית מעלה אדומים, הנמצאת מעבר לקו הירוק, ובעבר, בין השנים 1999 ועד 2001 כיהן גם כיושב ראש מועצת יש"ע.

בשבוע שעבר, במהלך ביקורו בישראל של שר החוץ האיטלקי, אנטוניו טאיאני, בכירים ישראלים העלו בפניו את סוגיית המינוי התקוע והעבירו מסרים שלפיהם כשריאל אינו "מתנחל קיצוני", כפי שמנסים לצייר אותו מתנגדי מינויו באיטליה, אלא איש הזרם המרכזי במפלגת הליכוד. גם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, תורם מצידו למאצים לפתור את הפלונטר שנוצר סביב המינוי של כשריאל.

נזכיר כי הממשלה אישרה את מינויו של בני כשריאל לשגריר ישראל באיטליה עוד ביוני 2023 והמינוי אמור להכנס לתוקף החל מקיץ 2024. אולם , על אף מאמצי התיווך והשכנוע שנעשו על ידי בכירים ישראלים בשילוב של אנשי הארגון "ידידי ישראל באיטליה" שפעלו מול חברי הממשלה והפרלמנט ברומא, עד כה לא נרשם שינוי חיובי בעמדה האיטלקית.

יצוין כי כשריאל לא מתמודד בבחירות המוניציפליות, בפעם הראשונה אחרי שנים רבות בראשות העיר מעלה אדומים, זאת מפני שמינויו לשגריר כבר אושר בממשלה. על פי הערכת גורמים בממשלה, אם בישראל ישתכנעו סופית כי הצד האיטלקי לא מוכן לשנות את עמדתו ועומד על סירובו לקבל את השגריר החדש, נתניהו יצטרך להציע לכשריאל תפקיד דיפלומטי אחר.

האופציות הפתוחות כרגע או כאלה שתיפתחנה בקרוב הן: קונסול בניו יורק, שגריר בצרפת, שגריר בבריטניה (ציפי חוטובלי חוזרת בקיץ) וכן - שגריר בקנדה. עם זאת, יצוין כי גורמים בכירים בישראל אומרים כי לא הרימו ידיים וייעשה ניסיון נוסף מול הבכירים באיטליה.