היום (שלישי) ח״כ אפרת רייטן ממפלגת העבודה וח״כ אליהו רביבו ממפלגת הליכוד פתחו את הישיבה הראשונה של השדולה לשיקום יישובי הצפון בכנסת, כפי שפורסם לראשונה בשבוע שעבר ב״מעריב״. 

"להיערך לדבר הזה": לקראת פינוי יישובים נוסף בצפון הארץ?

כפי שחשפנו, השדולה החדשה בכנסת תבחן הקמת מנהלת ייעודית לשיקום יישובי הצפון על מנת לספק מענה לצרכי הביטחון, הפגיעה הכלכלית בתושבי הצפון ושיקום יישובים ותשתיות שנפגעו. לישיבה הראשונה של השדולה הגיעו היום ראשי רשויות מצפון הארץ, נציגי קהילה ובעלי עסקים מהצפון שנפגעו - במטרה להציף את הקשיים והפגיעה שהם חווים, על רקע המלחמה השקטה שמנהלת ישראל בגבול הצפון אל מול חיזבאללה.

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות אמר בפתח הישיבה  ״אני מברך את חברי הכנסת אפרת רייטן ואליהו רביבו על הקמת השדולה. משונה ואף הזוי שתושבי הצפון זקוקים בימים אלה לשדולה בכנסת כאילו שאנחנו איגוד המעוניין לקדם את ענייניהם של הפאנצ'רמעכרים או האופטיקאים בישראל". 

למעשים, להחלטות ולדאגה אמיתית להווה ולעתיד של תושבי הצפון - יש כתובת אחת והיא יושבת במשרד ראש הממשלה! מבקש להחליף את שם השדולה משיקום הצפון ל קיום הצפון כי כרגע אנחנו לא קיימים! תושבי הצפון מבינים את זה היטב, ולכן לא ישובו לבתיהם עד שהמדיניות תשתנה ומדינת ישראל תסיר את האיום שנקרא חיזבאללה מעל חיינו! יש מלחמה בצפון. בעצימות מקסימלית, אך כולם עוצמים עיניים. מדינת ישראל שוכחת שיש לנו כ-80,000 איש מחוץ לבתיהם, שנעקרו בוקר אחד ואין להם שום ודאות לאן חייהם הולכים", הוסיף.

לדבריו, "זה מצב נורא ובלתי נסבל. אני פה, וראשי הרשויות כאן, כדי להזכיר לקברניטים - לא נשקוט עד שהממשלה תעשה מה שהיא צריכה כדי להחזיר ביטחון מלא לתושבים, שיוכלו לשוב לבתיהם. בלי ביטחון - אין צפון!".

חה"כ יואב סגלוביץ (יש עתיד): ״הכנסת הוא מקום פוליטי. בשבוע הבא יתחילו דיוני התקציב, בתקווה שהממשלה תניח הפעם תקציב, מה שהיא לא עושה עד כה – זאת הממשלה וזה שר האוצר במדינת ישראל. תקימו קול צעקה למען יישובי הצפון – זה לא "ביחד ננצח״. צריך להוציא לממשלה הזו את הנשמה ולגרום לכך שהצפון יהיה על סדר היום. סמוטריץ מועל בתפקידו״.

ח"כ אפרת רייטן, שיזמה את השדולה יחד עם ח״כ רביבו, פנתה לדוברים שהגיעו מהצפון ואמרה: "אנחנו רוצים לשמוע אתכם היום. הכנסת זה המקום להציף את הצרכים האמיתיים על מנת שנוכל לגבש יחד תכנית ולהביא אותה לממשלה. יש חשיבות אדירה לשיתוף הפעולה בינינו ואנו נעזר בכל הועדות בכנסת כדי לקדם את הנושא שיעלה לסדר היום, הן באמצעות כלים פרלמנטרים העומדים לרשותנו והן באמצעות חקיקה״. 

ח"כ אליהו רביבו עוד הוסיף:"במדינה מתוקנת לא היה צורך בשדולה הזו, אך המצב היום בצפון דורש מענה מיידי. אנו קוראים באופן ברור להקמת מנהלת מקבילה ל"תקומה" עבור שיקום יישובי הצפון והשקעה בהם, כבר היום".