שר החוץ הלבנוני עבדאללה בו-חביב התייחס היום (חמישי) לדרישה הישראלית להסגת כוחות חיזבאללה מאזור הגבול, זאת מחשש למתקפת טרור רצחנית שתתבצע ביישובי הצפון. "דחינו את דרישת ישראל להסיג את חיזבאללה מהגבול, אנחנו רוצים פתרון כולל", טען. 

לאחר מחלוקת ארוכה: הושגה הסכמה בין ישראל למצרים בנוגע לציר פילדלפי?
השמדת 70 פירים וחיסול חוליות מחבלים: תיעוד דרמטי מהלחימה בח'אן יונס | צפו

לצד זאת שיכולת ממשלת לבנון לאלץ את מחבלי חיזבאללה לסגת מאזור הגבול מוטלת בספק גדול, הוסיף שר החוץ כי "אנחנו רוצים פיתרון כולל, במסגרתו תובהר סוגית הגבולות עם ישראל". 

אוגדה 98 ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

הוא התייחס לדרישתו בנוגע לשטחי ישראל: "אנחנו רוצים להחזיר לידינו את חוות שבעא וגבעות כפר שובא, שהן אדמות לבנוניות, ושישראל תחדל מההפרות באוויר, בים וביבשה. אנחנו מוכנים להתחיל במשא ומתן עקיף, אך לא ניתן לחתום על הסכם לפני בחירת נשיא חדש".

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לפני יומיים לאיום הלבנוני, ואמר כי ״אני אומר כאן בצורה ברורה – האפשרות להסדר מדיני הולכת וממצה את עצמה. יגיע השלב שהסבלנות שלנו והיכולת שלנו לשאת בעניין הזה תפקע, וכתוצאה מזה אנחנו עלולים להגיע לפעולה כוחנית שבקצה שלה ההשלכה שלה יכולה להגיע גם למחוז חיפה, וצריך לקחת את זה בחשבון.

ולכן, לצד המוכנות הצבאית שאנחנו מקדמים, ולצד התהליך המסודר שאנחנו מנסים להוביל במאמצים המדיניים-דיפלומטיים, אנחנו גם נערכים בתחום האזרחי ופיקוד העורף קיבל הנחיות ברורות״.

בתוך כך, מוקדם יותר דווח  בגל"צ כי  ישראל ומצרים מתקרבות להגיע להסכמות בנוגע לטיפול במעבר רפיח. על פי הדיווח, ההסכמה העיקרית היא כי ישראל תפעל באזור רפיח, אך תעשה זאת רק לאחר פינוי משמעותי של האוכלוסייה העזתית שנמצאת שם, המונה כמיליון אנשים. 

הפינוי נועד בעיקר על מנת למנוע הגירה המונית לתוך שטח מצרים. הגירה ממנה המצרים חוששים במיוחד. ההחלטה הסופית בנוגע ליעדי הפינוי טרם התקבלה, אך מסתמן שהאפשרויות העיקריות הן צפון הרצועה וח'אן יונס, לאחר שצה"ל יסיים את פעולתו שם.