על רקע הדיווחים על עסקה מתגבשת מול ארגון הטרור חמאס להשבת החטופים מעזה, הפוליטיקאים מסרו  היום (שני) הצהרות בישיבות הסיעה של המפלגות ישראל ביתנו, יש עתיד, הציונות הדתית וחד"ש תע"ל.

בן גביר תוקף: "גורם בסביבת נתניהו ביקש מהח"כים בליכוד לתקוף אותי"
אחיו של החטוף איציק אלגרט הרעיד את האולפן: "אם זה לא קורה, סיימו את המלחמה"

בתוך כך, ח"כ יוסי טייב מש"ס הודיע מוקדם יותר כי יו"ר מפלגתו, אריה דרעי, יתמוך בעסקה להשבת החטופים והחטופות: "אנחנו נעשה הכל, והוא כבר אני חושב עושה הכל, כדי להחזיר את כולם כולל כולם הביתה, וכשתגיע עסקה, ככל שהעסקה תתקדם, אז קיבלתם את ההבטחה ממנו", אמר.

שר הביטחון יואב גלנט מהליכוד ימסור הצהרה לתקשורת הערב ב-19:00 בקריה בתל אביב. תחילה, תוכנן כי גם השר בני גנץ מהמחנה הממלכתי יישא הצהרה באותו הזמן - בנפרד, אך זו בוטלה. בסביבת גנץ אומרים כי הסיבה לביטול היא שיקולי לו"ז לאחר שקבעו בטעות את ההצהרה במקביל להצהרה של גלנט ושמדובר בסך הכל באי הבנה. נזכיר, כי קבינט המלחמה לא קיים מסיבת עיתונאים משותפת כבר כמעט כחודשיים.

בתוך כל, בישיבת הסיעה של מפלגת "ישראל ביתנו", נשא יושב ראש המפלגה חבר הכנסת אביגדור ליברמן הצהרה ואמר: "גנץ וגלנט מכנסים מסיבת עיתונאים - כל אחד בנפרד. זה רק אומר שזה נגמר", הוא הוסיף, כי "כל הקבינט הזה הפך לפוליטי נטו - והשיקולים הם פוליטיים".

באשר להתנהלות הממשלה בצפון, אמר כי זו "הממשלה הכי כושלת בתולדות ישראל, הכי תבוסתנית, שהובילה מדיניות החלה מול חמאס - וראינו לאן זה הוביל אותנו ב-7 באוקטובר. היא מתחילה עכשיו באותה מדיניות החלה גם מול חיזבאללה בלבנון". הוא הוסיף, "כשאני שומע שממשלת ישראל מנסה להגיע לכל מיני הסדרים והסכמים, הכל זו עבודה בעיניים", אמר.

יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן  (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

באשר לקו התפר אמר, "נפגשתי שם עם שורה של ראשי ערים ומועצות, התארחנו בכפר סבא. מה שקורה בקו התפר, כשאותם יישובים בגוש דן ובעיקר בשרון נמצאים במרחק של כמה עשרות מטרים מטול כרם וקלקיליה - לדעתי, לא צריך לחכות כדי להתעורר ולברר לפני שיקרה עוד אסון".

כשנשאל על הדעות השונות הנשמעות באשר לכך שצריך "לוותר על החטופים" כי הם "מפריעים למטרת המלחמה", ענה כי "אני מציע לכל הח"כים והשרים פשוט להפסיק לדבר בנושא הזה. חמאס מנצל את העניין ומטלטל את החברה הישראלית והמשפחות. משפחות החטופים עושות מה שצריך לעשות, אבל באשר לפוליטיקאים - עדיף שישמרו על השקט. אני מציע לכולם לקחת פאוזה".

הוא הבהיר כי "כל דיבור של שר בנושא הזה - רק מרחיק את שחרור החטופים". באשר לעסקה אמר, "אי אפשר לדעת מה קורה שם, הדבר היחיד שאנחנו יודעים זה שמי שניהל את האירוע זה יחיא סינוואר - שנמצא בעמדת כח".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד  (צילום: מארק ישראל סלם)
יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד (צילום: מארק ישראל סלם)

בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד", אמר יושב ראש האופוציה והמפלגה, יאיר לפיד, כי "בעוד חודש וכמה ימים, מתחיל הרמדאן. אני רואה חובה לעצמי להזהיר את הממשלה. המדינה לא מוכנה לזה. אין היערכות. אין תוכנית. אנחנו בדרך לעוד אסון". הוא הוסיף, "אם יתנו לבן גביר לנהל את אירועי הרמדאן בהר הבית ובמזרח ירושלים, השטח יעלה בלהבות. זה מה שהוא רוצה, אבל זה לא מה שמדינת ישראל צריכה".

הוא הזהיר ופנה: "אני אומר לממשלה: ראו הוזהרתם, לא תוכלו לטעון שלא קיבלתם התראה", ואמר: "לא היינו צריכים את הראיון ב"וול סטריט ג'ורנל" כדי להזכר שבן גביר הוא ליצן מסוכן שמעדיף להדליק שריפות במקום לכבות אותן, אבל ברמדאן זה עלול לגרום להתלקחות כוללת שתעלה בחיי אדם. אנשים ימותו".