נמשך הזעם בימין כלפי הצווים שהוטלו ע"י ארצות הברית נגד ארבעת המתנחלים, בטענה כי היו מעורבים באירועי אלימות נגד פלסטינים. לאחר שכבר יצא נגד המהלך, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיפק היום (שני) אמירה נוספת נגד המהלך, זאת בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית. 

מיישמים את הסנקציות מצד ארה"ב: הבנקים בישראל החלו לעקל חשבונות
"פריצת דרך משמעותית": האם אנו בדרך לסיום הלחימה בצפון?
החות'ים בהלם: נחשפו ממדי ההרס של המתקפות על המיליציה הפרו איראנית

"אני בשיח עם המפקח על הבנקים. המסקנה היא ברורה – אסור לאפשר מציאות כזו", תקף. עוד הוסיף כי "איך לעשות את זה, נצטרך לקיים על כך דיון מעמיק עם היבטים משפטיים ופרוצדורלי כשהמטרה היא ברורה". 

בח'אן יונס חושפים את מימדי ההרס לאחר תקיפות צה"ל (צילום :רשתות ערביות)

כזכור, בנק הדואר, שנמצא בבעלות ממשלתית, הקפיא את חשבונו של המתנחל דוד חי חסדאי שנכלל ברשימת הסנקציות האמריקאיות. בתוך כך, בנק ישראל גיבה את חסימת חשבונו של המתנחל ינון לוי מדרום הר חברון, בלאומי. 

בנק הפועלים צפוי לחסום את חשבונותיהם של שלום זיכרמן ועינן טנג'יל, שניים נוספים מבין הארבעה עליהם הוטלו הסנקציות. כמו כן, צפויות להיות מוטלות עליהם מגבלות נוספות, כשביניהן אף רכישה מנטפליקס או מאפל, כשמדובר בחברות שפועלות בצורה כזאת או אחרת מארצות הברית. 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, תקף: ״הגבלת חשבונות בנק של מתיישבים ללא הסבר ודין, זו חציית קו אדום שאסור לאפשר. מנכ״לי הבנקים נגררים אחרי אמירות של גורמים חיצוניים ומיישמים אותם בפועל, אני קורא לגורמים האחראים בישראל לפעול במיידית להחזרת חשבונות הבנק של המתיישבים שנסגרו. אנחנו מאוד מכבדים ומעריכים את בני בריתנו בעולם, אבל אסור לנו לתת לאף אחד אחר לנהל את מדינת ישראל״.