שאלת פעילות צה"ל ברפיח עוד על הפרק וישראל עומדת בפני החלטה חשובה: האם לקחת את הסיכון לחוות את ההשלכות הצפויות מצד מצרים והעולם תמורת כניסת כוחות צה"ל לאזור הנפיץ, פעולה שעשויה להוביל לחילוץ חטופים נוספים? בעולם מתלנגדים נחרצות לפעילות צה"ל ברפיח, ומזהירים כי כניסת הכוחות לאזור תגרור השלכות הרסניות.

25 אלף אוהלים יוקמו, מיליון אנשים יעברו: התוכנית לפינוי רפיח נחשפת

ממשלת אוסטרליה הזהירה כי למתקפה צבאית ישראלית על רפיח עלולות להיות "השלכות הרסניות" על אזרחים פלסטינים השוהים באזור. שרת החוץ, פני וונג, הציעה היום כי אי הבטחת טיפול מיוחד ליותר ממיליון אזרחים באזור "יגרום לפגיעה חמורה באינטרסים של ישראל עצמה".

גם בהולנד התנגדו למהלך. בית המשפט ההולנדי לערעורים הורה לממשלת הולנד לחסום את כל היצוא של חלקי מטוסי קרב מסוג F-35 לישראל תוך שבעה ימים.

באו"ם תקפו בחריפות את התוכניות של צה"ל ברפיח. הדיפלומט הראשי של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר שהוא "מודאג בצורה יוצאת דופן" מאיומיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפתוח בהתקפות על רפיח ללא תוכנית פינוי וללא סיכוי למחנות פליטים במצרים.

"אני שמח לדעת ששני חטופים שוחררו, אבל גם מודאג מאוד מהמצב בגבול עם מצרים, שבו נראה שמתבצעות פעולות צבאיות חדשות של כוחות ההגנה הישראליים. נתניהו ביקש לפנות 1.7 מיליון בני אדם מבלי לומר היכן ניתן לפנות את האנשים הללו. המצב עם מצרים מתוח מאוד ואנחנו מודאגים בצורה יוצאת דופן ממה שיכול לקרות שם".

התוכנית ברפיח (צילום: ללא)
התוכנית ברפיח (צילום: ללא)

בממשלת בריטניה קראו כי לממשלה יש חובה לא רק לתמוך בצווי בית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ), "אלא לשנות את מדיניות בריטניה על ידי השעיית אספקת הנשק לישראל", טען שר החוץ דיוויד קמרון. "משום שבריטניה חתומה על אמנת רצח העם, היא חייבת להבטיח שהיא עוזרת למנוע ולהבטיח שהיא לא שותפה להפרות של האמנה. לאמצעים הזמניים שהוציא בית הדין הבינלאומי יש אפוא השלכות מיידיות ודחיפות על מדיניות בריטניה".

גם ביפן התנגדו בחריפות למהלך המתוכנן בישראל, וקראו כי משרד החוץ של יפן "מודאג מאוד" מ"דיווחים על מבצע צבאי ישראלי ברפיח". עוד הבהירו: "ככל שהמצב ההומניטרי בשטח מתדרדר ומספר הנפגעים האזרחיים, כולל מספר רב של ילדים, נשים וזקנים, ממשיך לעלות, חיוני לשפר את המצב ההומניטרי בהקדם האפשרי ולהבטיח את הסביבה. שבהן ניתן לבצע פעולות סיוע הומניטרי כדי להשיג זאת".