ביום ראשון הקרוב יתקיים אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון מצומצם ובו תיקבע המדיניות הישראלית לגבי חודש הרמדאן - וספציפית לגבי כניסת מתפללים מיהודה ושומרון וממזרח ירושלים לשטח הר הבית, כך לפי פרסום באולפן שישי בערוץ 12 הערב (שישי).

באולפן דיווחו שלקראת הדיון הזה מתנהל מאחורי הקלעים קרב של ממש, כשהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מבקש לא לאפשר כלל כניסה להר הבית למוסלמים מיהודה ושומרון.

בן גביר אמר בקבינט: "לא ייתכן שנשים נאנסות בעזה ואנחנו נתנהג כאילו הכל כרגיל ונאפשר להם להניף בהר הבית דגלי חמאס ושלטים בעד סינוואר".

מנגד - במערכת הביטחון, בשב"כ ובצה"ל, מזהירים שמדיניות כזאת, במידה ותתקבל, עלולה להתסיס גזרות שלמות שכרגע נמצאות בסוג של שליטה, ולהפוך את הר הבית למוקד שסביבו מתלכדות הזירות.

עוד דווח כי הוויכוח הוא לא רק בין בן גביר לבין צה"ל ושב"כ, אלא גם לבין המשטרה, שמצד אחד סבורה שאסור לאפשר תמונות ניצחון על ההר - אבל מנגד מדברת על הגבלות רכות יותר ממה שרוצה בן גביר. 

לגבי המתפללים מיו"ש: שב"כ וצה"ל ממליצים על הגבלות גיל 45 ומעלה, המשטרה ממליצה לאפשר לכל מוסלמי בגיל 60 ומעלה להיכנס ולהתפלל בהר הבית, בן גביר מדבר על איסור מוחלט. 

באשר לערביי ישראל: בשב"כ לא רוצים להגביל כלל - טוענים שיש בזה יותר נזק מתועלת, המשטרה מדברת על אפשרות כניסה מגיל 45 ומעלה, בן גביר מדבר על גיל 70 ומעלה.