ח"כ עודד פורר ('ישראל ביתנו') התראיין היום (שני) ב-103FM בתכנית 'איפה הכסף' בנושא ההצבעה הצפויה במשכן הכנסת על הדחתו של ח"כ עופר כסיף (חד"ש): "זה מהלך שהוא מאוד מורכב. זה רף שמאוד קשה לחצות אותו", הדגיש בין היתר.

האמת הפשוטה: עופר כסיף תומך בטרור של חמאס | חה"כ עודד פורר
בדרך להדחה מהכנסת? החל הדיון במשכן בעניינו של עופר כסיף |שידור חי

לדבריו, "כסיף מועמד להדחה מהכנסת בגלל שהוא טוען שישראל מבצעת פשעי מלחמה. על זה אנחנו נלחמים היום, להדיח את חבר הכנסת כסיף שפעל מתוך הכנסת כדי לתמוך במאבק המזוין נגד ישראל. אני עדיין תלוי באצבעותיהם של חברי הכנסת מיש עתיד, שחלקם התהפכו ברגע האחרון. האירוע הזה יימשך עד הדקה ה־90. ראיתי את שינוי העמדות הזה, חלקו אמיתי אחרי הדיון בוועדת הכנסת וחששו ללכת בניגוד לעמדת היועצת המשפטית, אבל עדיין הייתה קבוצה מאוד גדולה ביש עתיד שאמרה שיתמכו אתה במהלך, מה שאפשר אותו. אבל בשעות האחרונות אנחנו רואים פעילות אינטנסיבית של לפיד לטרפד את האירוע הזה. הליך ההדחה הזה התחיל עם תמיכה שלהם, היום הוא תקף אותנו באופן חסר תקדים. המהלך הזה יצא לדרך בחתימתו. התפקיד של הכנסת הוא קודם לקבוע את עמדתה, לא יכול להיות שלחברי הכנסת אין עמדה או לא לתת להם להביע עמדה. בבית המשפט, גם שם יש מגוון רחב של דעות". 

לאמירה כי היועצת המשפטית היא גם פקטור, אז למה לא ללכת למה שלפיד מציע - הסרת חקיקה - השיב: "כרגע ללפיד נוח להיתלות ביועצים משפטיים, אין לו שיקול דעת. יש כאלה שאומרים כך, יש כאלה שאומרים אחרת, וכמשפטן - הפרשנות המשפטית פה בעיניי ברורה לחלוטין, מי שחותם על עצומה שטוענת שמדינת ישראל מבצעת רצח עם ומתיר את ידיו של חמאס חופשיות, את אותם הדברים כתב משפטן קטן שקוראים לו השופט אהרון ברק. העילה הזו של שלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית מונעת מלהתמודד לכנסת". 

ח"כ נשאל מדוע היועצת המשפטית אומרת שזה גבולי, וענה: "כי זה לא נוח להדיח חבר כנסת, זו פעולה מאוד חריפה, אבל הפעולה שביצע חבר הכנסת כסיף יותר חריפה מזו. ומהצד השני, היא לא עומדת בעלמא, חבר הכנסת כסיף, שבענו מהאמירות שלו. לשיטתו, בפיגוע שהיה ביום שישי האחרון בצומת ראם, זה לא טרור, זה בסדר. לכן אני אומר, הדבר הזה הוא חד ערכי. חבר הכנסת כסיף, שאני חושב שהיה נכון לחסום אותו בכניסה, אחרי כמה שנים בכנסת עבר את כל הגבולות - צריך להראות לו את הדרך החוצה, הוא תומך במאבק המזוין נגד ישראל. אני כל היום נמצא בפגישות אישיות, ישנם חברי כנסת שמתלבטים, ישנם שמתחמקים ממני כדי לא להתעמת עם העניין".

לסיום, סיכם: "אני נמצא עם מעל 80 אצבעות שתומכות, המפתח פה הוא יש עתיד. כל אחד מוכן להיות האצבע ה־90, ואז כשלפיד אומר 'אני אדאג לכך שלא יהיו', פתאום גם הח"כים מיהדות התורה אומרים 'לא בטוח שנצביע'. לכן אנחנו נמצאים בין השמונים ל־90 אצבעות, על זה אנחנו נלחמים. אם 11 חברי כנסת מיש עתיד יתמכו בבקשה שלי - עופר כסיף יודח היום. החרדים אמרו לי, 'אנחנו נצביע בעד ככל שהקול שלנו יקבע את ה־90'. ההצבעה תיערך בין השעות 19:00־20:00".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM