ארה"ב הטילה היום (שלישי) וטו על ההצעה של אלג'יריה שקראה להפסקת אש מיידית בעזה, וההצעה שהייתה צפויה להעלות להצבעה בסוף הדיון במועצת הביטחון באו"ם - נפלה.

הנשק הפיננסי: כך פספס נתניהו את ההזדמנות למוטט כלכלית את חמאס
"לך לחדר הזה, איתי אין לך בעיה": גלנט משגר עקיצה חריפה לנתניהו | צפו

במסגרת ההצבעה, 13 מדינות הצביעו בעד, אחת נגד ואחת נמנעה. זו הפעם השלישית שבה ארה"ב מטילה וטו על הצעה של מועצת הביטחון של האו"ם מאז תחילת המלחמה. 

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן פנה בנאומו במועצת הביטחון ישירות לשגריר סין ודרש ממנו שסין תפעל לשחרורה של נועה ארגמני מידי החמאס: ״נועה נחטפה על ידי החמאס באלימות לעזה על גבי אופנוע. מבט האימה בעיניה הפך סמל למצוקתם של החטופים. האם חשבת על נועה ארגמני כשהצבעת בעד הפסקת אש?  אמא של נועה, ליאורה צ׳ונג הונג לי, ישראלית ממוצא סיני, גוססת בימים אלו מסרטן מוח בדרגה 4 וכל רצונה הוא לראות את ביתה בפעם האחרונה. אני פונה אלייך בשם אמא של נועה: במקום ללחוץ להפסקת אש מזיקה שתשאיר את נועה בעזה, תלחץ על חמאס שישחררו את נועה כדי שאמא שלה תוכל להגשים את משאלתה האחרונה לראות את ביתה פעם אחרונה לפני מותה״.

שגרירת ארה"ב אמרה בדיון במועצת הביטחון: ״עובדים על עסקה לשחרור החטופים עם מצרים וקטאר, שתביא  להפוגה של לפחות 6 שבועות, שממנה נוכל להתקדם לשלום ארוך יותר״.

כזכור, ארצות הברית הגישה אתמול טיוטת החלטה מטעמה למועצת הביטחון של האו"ם התומכת בהפסקת אש הומניטרית ברצועת עזה, מביעה התנגדות לפעולה ישראלית ברפיח ומגנה את מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.

לאחר פרסום הטיוטה, בכיר אמריקני אמר לרויטרס: "לא נמהר להעלות את ההצעה הזו להצבעה במועצת הביטחון, אלא נאפשר זמן לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים". בין היתר, כחלק מהפסקת האש ההומניטרית, ההצעה כוללת תמיכה בעסקה שתשחרר חטופים ישראלים משבי חמאס.