ארה"ב ובריטניה מחכות לו: השר וחבר הקבינט, יושב ראש המחנה הממלכתי בני גנץ, ימריא הלילה (שבת) לוושינגטון לסדרת פגישות. במהלך ביקורו בארה"ב, הוא צפוי להיפגש ביום שני עם סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס, ועם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. לפי ההודעה שנמסרה מלשכתו, ייפגש גם עם חברי הקונגרס מהמפלגות הרפובליקניות והדמוקרטיות, וגם עם בכירים בשדולת אייפ"ק (AIPAC), שדולה פרו-ישראלית בבתי הקונגרס האמריקאיים.

בניגוד להסכמי הסחר: ארה"ב פתחה בחקירת חברה ישראלית
יפגע בתמיכה בישראל? בבריטניה מעריכים: הפרלמנט הבא יהיה יותר פרו-פלסטיני

מטרות הביקור כפי שנודע ל"מעריב" היא חיזוק הברית האסטרטגית בין ישראל לארה"ב, שימור הלגיטימציה להמשך הפעולה הקרקעית של ישראל בעזה, וקידום הסדר ביטחוני בלבנון. בנוסף, חיזוק הלחץ האמריקאי על המתווכות בנושא מתווה חטופים בהתאם לעקרונות פריז, ושיח בנושא הסכמי נורמליזציה שיהוו גם חלק מהתוכנית המדינית למיגור שלטון החמאס ברצועת עזה, והבטחת המשך הסיוע האמריקאי החיוני לביטחון ישראל.

השר גנץ עדכן באופן אישי ומיוזמתו את ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר הביקור במהלך יום שישי. הוא אמר כי בכוונתו לטוס, וזאת על מנת לתאם עימו את המסרים שיועברו בפגישות. גנץ צפוי לשוב לישראל במהלך יום רביעי, לאחר ביקור מדיני נוסף בבריטניה.

בני גנץ על המצב הביטחוני (צילום: דוברות השר)

נזכיר כי זאת לאחר שאתמול, נתניהו שוחח בטלפון עם גנץ והביע מחאה על כוונתו לטוס לפגישות עם בכירים בממשל האמריקאי בוושינגטון. גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי גנץ טס ללא אישור ראש הממשלה ובניגוד לתקנון הממשלה, שמחייב כל שר לאשר את נסיעתו מראש עם ראש הממשלה, לרבות אישור של תכנית הנסיעה.