גיל דיקמן, בן דודתה של כרמל גת שנחטפה מבית הוריה בבארי, התראיין הבוקר (ראשון) ב-103FM וסיפר על תחושותיו בנוגע למו"מ על עסקת החטופים שנכון לעת עתה לא נרשמה בו פריצת דרך.

"זה מה שמגדיר אותי מ–7 באוקטובר": גיל דיקמן נלחם למען חזרת בת דודתו כרמל

על הצעדה להשבת החטופים שהתקיימה אמש, סיפר: "הצעדה הראשונה הייתה בחודש נובמבר, זה היה כמה ימים לפני שאושרה העסקה הראשונה. לא ידעתי כמה אנשים יצטרפו אלינו בצעדה הזאת, עבר הרבה מאוד זמן, עברו הרבה מאוד מים בנהר הזה וגם היה קמפיין שנוהל נגדנו כבני משפחות, לא ידעתי מה תהיה ההשפעה של הקמפיין הזה והופתעתי לראות הרבה מאוד אנשים, כמות שהייתה מאוד דומה לכמות שראינו בפעם הקודמת של אנשים שהצטרפו אלינו לצעדה, בעיקר ביום האחרון, ביום שבת, עולים איתנו לירושלים ונותנים רוח גבית לממשלה שנמצאת עכשיו במצב לא פשוט כדי לעשות מה שצריך כדי להחזיר את החטופים והחטופות הביתה". 

עוד הוסיף: "העיקר זה שאנחנו מראים לממשלת ישראל ולממשלות כל העולם מה סדר העדיפויות של העם בישראל ומראים את זה באופן הכי ספציפי שיש, מצביעים ברגליים ומראים לעולם שעם ישראל שם במקום הראשון את החיים ואת ערך החיים של כל האזרחים ובמשתמע של החטופים והחטופות, שמה שחשוב זה קודם כל להחזיר אותם. בימים הראשונים של המלחמה היו מטרות למלחמה והחזרת חטופים לא הייתה שם. דיברו על מיטוט חמאס, השבת היישובים והחטופים לא היו. ברגע שאנחנו התנענו את הפעילות שלנו במגוון אמצעים, כולל הצעדה, הדבר הזה השתנה ועם ישראל הראה לממשלה שמה שחשוב זה החזרת החטופים". 

לסיום, הדגיש: "יותר מפי שניים מהזמן שעבר עד העסקה הראשונה, עבר מהעסקה הראשונה. אנחנו מדברים ומספרים על מה שגילינו מאז. שני חטופים שחזרו בעסקה הראשונה סיפרו לנו שכרמל בחיים, סיפרו לנו שהם היו איתה, שהיא הצליחה לעשות איתם יוגה ומדיטציה אבל האמת שכבר עברו כמעט 100 ימים מאז. הכול יכול היה לקרות בכל אחד מהימים. כל משפחות החטופים נמצאות באותו המצב, מאז אין כמעט מידע על אף אחד, אנחנו לא יודעים מה המצב של החטופים. אנחנו שומעים ורואים טרור פסיכולוגי שחמאס עושה עכשיו על המשפחות, כולל פרסום בסוף השבוע. חמאס פרסם סרטון ששלושה חטופים מבוגרים כבר לא בחיים וצה"ל לא יודע להגיד לנו אם הדבר הזה נכון או לא נכון. אנחנו נמצאים בחוסר ודאות מוחלט גם לגבי חטופים אחרים, כולל לגבי כרמל, אנחנו לא יודעים וזו עוד אחת מהסיבות שאנחנו חייבים להחזיר אותם, אנחנו חייבים לעשות הכול כדי לקבל אותם אלינו בחיים, אחרי זה נוכל להמשיך לחיות. בלי זה, המדינה פשוט לא תוכל להמשיך".