נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר למנהלי המו"מ על הפסקת האש בעזה "תשיגו לי עסקה", כך דיווח היום (ראשון) בעיתון "הטלגרף" הבריטי. בעיתון דווח שהנשיא אמר את הדברים לאמיר קטאר ולנשיא מצרים ביום חמישי במהלך הדיון על המשא ומתן ותנאי הפסקת האש הזמנית.

חמאס דחה את דרישת ישראל: "לא נמסור כל מידע ללא מחיר"
המגעים לעסקה: חמאס לא כלל בתשובתו רשימת חטופים חיים, ישראל לא תשלח משלחת לקהיר

הדיווח מגיע לאחר שהיום נפגשו נציגי חמאס, קטאר וארה"ב בקהיר במצרים כדי "לחדש סבב חדש של משא ומתן". הגורמים פועלים במרץ להשגת העסקה טרם תחילת חודש הרמדאן ב-10 במרץ, בעוד כשבוע.

פוטנציאל העסקה, לפי דיווחים שונים, יכלול הפסקה של שישה שבועות בלחימה, שחרור של כ-400 אסירים ביטחוניים פלסטינים וחזרה מדורגת של פלסטינים לחלק הצפוני ברצועת עזה, בתמורה לשחרור 40 חטופים ישראלים.

צעדת משפחות החטופים (צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים)

נזכיר כי גורמים ישראלים "פוצצו" את המשא ומתן, לאחר שהדרישה של ישראל לקבל רשימה של החטופים החיים - לא התקבלה. הדרישה, שהוגשה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא אושרה בקבינט המלחמה והיא בניגוד לדעת שאר חברי הקבינט, ונמתחה ביקורת על כך - כך דווח בכאן 11.

חמאס לא השיב לדרישת ישראל באשר לשמות החטופים, וזאת לאחר שבשיחות היום בקהיר שבמצרים, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני, שוחח עם ראש המוסד דדי ברנע, ואמר שאין להם תשובות מחמאס על הדברים עליהם ישראל דרשה תשובה. לכן, כרגע המשא ומתן נמצא במבוי סתום.