שר החוץ ישראל כ"ץ הודיע כי ישיב את שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן להתייעצות מחשש להשתקת דוח האלימות המינית של חמאס שפרסם הארגון. על פי דיווח ב"ישראל היום" כ"ץ לא עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני שהודיע על החזרתו של ארדן מהאו"ם לארץ. עוד דווח, כי גם עם ארדן לא התקיים שיח של החלטה משותפת אלא כ"ץ קיבל את ההחלטה לבדו.

הכל עומד במקום בעזה: ההפסד הכפול של ישראל לסינוואר
האריס לוחצת על גנץ להפסיק את הלחימה בעזה: "טרגדיה הומניטרית"

כ"ץ התייחס לדברים הבוקר (שלישי) בחשבון ה-X שלו: "כשר החוץ אני קובע את המדיניות ואת סולם הערכים של משרד החוץ ולכן הנחיתי לנקוט מיד בצעד תקדימי ויוצא דופן בזימון שגריר ישראל באו"ם להתייעצויות, והוא נמצא כעת על המטוס בדרכו לישראל, וזאת מתוך הבעת מחאה על העובדה שמזכ"ל האו"ם פועל למסמס את הדו"ח החמור שהוא עצמו הזמין על פשעי המין של החמאס, מנסה להחריג את החמאס מאחריות ולא יוזם כינוס מיידי של מועצת הביטחון של האו"ם כדי לדון בדו"ח ובהכרזה על החמאס כארגון טרור - עם כל הסנקציות המתבקשות תוך קריאה מידית לשחרור כל החטופים ללא כל תנאי".

עוד כתב השר, כי "פשעי המין של החמאס ועוזריו הם הדבר החמור ביותר שהגיע לפתחו של האו"ם בתולדות מדינת ישראל. אין דבר שמשתווה להם בהיסטוריה של מדינת ישראל - ומחובתנו לפעול בכל דרך למען כבודן של הנאנסות, שעברו התעללויות קשות ונרצחו, ושגופותיהן חוללו גם לאחר מותן, ולמען כל החטופות שנמצאות כיום בשבי החמאס, ובהתאם לדו"ח עצמו נתונות לסכנות חמורות".

"מזכ"ל האו"ם הביא את הארגון לשפל המדרגה כשהוא מתעלם מפשעים נוראים נגד האנושות שבוצעו ביהודים ובישראלים וכל הזמן עוסק בנסיונות להכפיש את ישראל ולפגוע בזכותה להגנה עצמית. אנחנו נעשה הכל כדי לא לאפשר לו ולחבריו להשכיח את הדו"ח ולהימנע מההחלטות המתבקשות", הוסיף כ"ץ.

זירת הטבח ברעים (צילום :טל לב רם)

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, כתב בחשבון ה-X שלו: "סירובו של מזכ״ל האו״ם לכנס את מועצת הביטחון לדון בדו״ח שהתפרסם אמש, המצביע בצורה חד משמעית על אונס ואלימות מינית חמורה שביצעו מפלצות החמאס כנגד חטופות וחטופים, הוא הוכחה ברורה שמדובר באיש צבוע ואנטישמי. אני קורא לשר החוץ להכריז על אנטוניו גוטרש פרסונה נון גרטה (אישיות בלתי רצויה במדינת ישראל), ולזמן את השליח לענייני המזרח התיכון לשיחת נזיפה. כמו כן, יש להודיע מיד על ניתוק כל הקשרים עם אונר״א ועל איסור פעילותה בשטחי יו״ש ועזה".