מלחמת חרבות ברזל: שר החוץ ישראל כ"ץ ושגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן ממשיכים במתקפה על האו"ם לאחר פרסום עיקרי הדוח שעוסק במקרי האלימות המינית שבוצעו בקורבנות הטבח, בניצולות ובחטופות. אף שהדוח טרם הוגש למזכ"ל האו"ם, ויפורסם במלואו רק בעוד מספר שבועות, כ"ץ וארדן תוקפים את ההחלטה שלא לכנס לפי שעה את מועצת הביטחון כדי לדון בממצאי הדוח.

דו״ח הזוועות של האו״ם נחשף: ״מידע משכנע״ שחטופים נאנסו בשבי
חרפת האו״ם: הדוח על הפשעים המיניים של חמאס הוא מעט מדי ומאוחר מדי | שלמה שמיר

כ"ץ אמר הבוקר (רביעי): "עיתונאים שלא מבינים דבר בדיפלומטיה וכבוד לאומי תוקפים אותי כבר 48 שעות על המהלך הנחוש שאני מוביל באו"ם לטיפול בפשעים המיניים המתוארים בדו"ח שיזמנו.

"הם רוצים שנעטוף בחיבוקים את מזכ"ל האו"ם, שמסרב לכנס את מועצת הבטחון לדון בממצאים ולהכריז על חמאס כאירגון טרור, למרות שהסמכות מוקנת לו. הם רוצים שנמשיך במדיניות המתרפסת בפני האו"ם. לא במשמרת שלי", הוא הבהיר: "אם המזכ"ל לא יכנס את מועצת הביטחון נפעל בדרכים אחרות. נעמוד על האינטרסים שלנו ונפעל נגד חמאס בנחישות ובצדקת הדרך".

הריסות בכפר עזה (צילום:  Gili Yaari /FLASH90)
הריסות בכפר עזה (צילום: Gili Yaari /FLASH90)

בתוך כך, בהנחיית השר כ"ץ, ארדן פנה במכתב לגוטרש לכנס בדחיפות את מועצת הביטחון לדון בממצאי הדוח, על אף כאמור שטרם הוגש לגוטרש: "מאז טבח ה-7.10 מועצת הביטחון התכנסה 22 פעמים בנושא המצב ההומניטארי בעזה וטרם פורסם גינוי אחד של המועצה למעשי החמאס״ כתב השגריר ארדן. "דו״ח האו״ם שפורסם אתמול מטיל אחריות על מועצת הביטחון להתכנס מיד ולגנות סוף סוף את החמאס על פשעיו ולפעול לשחרור כל החטופים".