כפי שנחשף "במעריב", הממשלה ביטלה את מינויו של ראש עיריית מעלה אדומים וראש מועצת יש"ע לשעבר בני כשריאל לשגריר ישראל באיטליה, זאת בעקבות הסירוב ברומא. בעקבות כך, ישראל כבר קיבלה הסכמה עקרונית של הונגריה למנות את בני כשריאל לשגריר בבודפשט במקום ברומא. כרגע מחכים לאישור רשמי של ממשלת הונגריה כדי לקדם את המינוי, שאמור לצאת אל הפועל בקיץ הקרוב.

הווטו על השגריר ברומא נותר על כנו; בישראל לא הרימו ידיים, אבל לא פוסלים מינוי חלופי

למעריב נודע כי מאחורי ההתנגדות עומד גם קמפיין של ארגונים פרו-פלשתיניים. התנגדות משרד החוץ האיטלקי למינויו של כשריאל עוררה זעם רב בקרב הקהילה היהודית באיטליה. זאת, לאחר שכשריאל תואר בעיתונות האיטלקית כ"מתנחל קיצוני", על סמך תלונות נגדו שהגיעו מגורמים פלסטיניים. 

בנימין נתניהו, ג'ורג'ה מלוני (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
בנימין נתניהו, ג'ורג'ה מלוני (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

בעקבות המשבר, טענו אנשי הארגון באזני ראשי שלוש המפלגות המרכיבות את הקואליציה באיטליה כי כשריאל אינו מתנחל קיצוני, אלא איש הזרם המרכזי במפלגת הליכוד ואף היה חבר בעבר במפלגת "גשר" של שר החוץ לשעבר דוד לוי. לדברי הארגון, העיר מעלה אדומים שבראשה הוא עומד במשך עשרות שנים הוקמה על ידי מפלגת העבודה בתקופת ממשלתו של יצחק רבין. ראש הארגון באיטליה, פרופ' אהרון מאירוב העריך בשיחה עם מעריב כי שר החוץ האיטלקי אנטוניו טאיאני יאשר את מינויו של כשריאל ולא יקבל את התנגדות הדרג המקצועי במשרדו.

בעוד שבמפלגת "האחים של איטליה", שבראשה עומדת רה"מ איטליה, ג'ורג'יה מלוני, אין התנגדות למינויו של כשריאל, נשיא איטליה, סרג'ו מטרלה, השייך למפלגה הדמוקרטית שהיא מפלגת מרכז-שמאל, מתנגד בתוקף למינוי. העילה להתנגדות: בני כשריאל מכהן כיום בתפקיד ראש עיריית מעלה אדומים, הנמצאת מעבר לקו הירוק, ובעבר, בין השנים 1999 ועד 2001 כיהן גם כיושב ראש מועצת יש"ע.

בשבוע שעבר, במהלך ביקורו בישראל של שר החוץ האיטלקי, אנטוניו טאיאני, בכירים ישראלים העלו בפניו את סוגיית המינוי התקוע והעבירו מסרים שלפיהם כשריאל אינו "מתנחל קיצוני", כפי שמנסים לצייר אותו מתנגדי מינויו באיטליה, אלא איש הזרם המרכזי במפלגת הליכוד. גם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, תורם מצידו למאצים לפתור את הפלונטר שנוצר סביב המינוי של כשריאל.