מלחמת חרבות ברזל: חבר הכנסת אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו ולשעבר שר הביטחון, שוחח היום (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על התנהלות הממשלה בזמן המלחמה.

פירוק המחנה הממלכתי: האם ההימור של סער ישתלם לו? | בן כספית
"ישראל הופכת לרדיואקטיבית": ביקורת חריפה על תכנית המלחמה של נתניהו בעזה

בפתח הריאיון אמר על התקציב: "צריך להבין, אנחנו על התקציב כבר הצבענו על כל מיני תוספות. למשל העלאת המע"מ באחוז. בעניין העקרוני מה שצריך להיות ברור שכנראה עוד סוכנויות דירוג אשראי יורידו את דירוג האשראי של ישראל והריבית שכולנו נשלם תהיה הרבה יותר גבוהה. היום אנחנו משלמים על הריבית על כל החובות של מדינת ישראל בשנה כ־48 מיליארד ש"ח, נעבור גם 50".

"אבל מעבר לזה זו תהיה קפיצה במחירים, הרי ברגע שאתה מעלה מע"מ, ברגע שאתה לא מוצא מקור לסבסד את הבלו על הדלק, החשמל עוד הפעם יעלה, המים יעלה, זה ישליך על התעשייה, על המוצרים", המשיך. "וזה על רקע כל ההבטחות לבוחר, זוכרים את נתניהו? לא מספיק שהייתה פגיעה קשה בביטחון הלאומי יש כרגע פגיעה קשה בכלכלת ישראל".

על מהלכו של גדעון סער אמר: "קודם כל התקציב הזה יעבור בכל מקרה, לנתניהו, כל השותפים הטבעיים שלו, סמוטריץ', בן גביר, דרעי, גולדקנופף, הם כולם הכי שמחים. כי גם בתקציב הזה, עם כל הקשיים והכספים הקואליציוניים, זה 5.8 מיליארד ש"ח. הם יאשרו את זה. לקואליציה הזו אין שום קשר לימין. ימין זה קודם כל תפיסה כלכלית, דת ומדינה. ז'בוטינסקי וטרומפלדור שקידשו את השירות הצבאי למען המולדת, בטח מתהפכים בקבר כשרואים מה עושה הקואליציה הזו עם חוק הגיוס. לכן, בלי הכרעה ברורה בחוק הגיוס - מה יש לנו שם לחפש?".

נטרול חמישה פלסטינים שהשליכו בקת"בים לעבר כביש 436 (צילום :דוברות המשטרה)

כאשר ליברמן נשאל אם הוא לא מתכוון להצטרף לממשלה ענה: "כרגע פוליטיקה צריך להשאיר בצד. כל עוד אני לא רואה מה עמדת הקואליציה, ולהפך, אני רואה שבכוונתם לקדש את ההשתמטות, כל הקואליציה מקדשת השתמטות משירות צבאי. היא מקדשת את הכספים הקואליציוניים, במקום לדאוג להשכלה, לשילוב של האוכלוסייה החרדית. בלי שהקואליציה הזו תומכת בחוק הגיוס, בשוויון בנטל, באופן ברור - בלי זה אין לנו מה לחפש שם. אין פשרה, זה ממש להנציח את ההשתמטות, לזה נתנגד בתוקף. לא נהיה שותפים להנצחת ההשתמטות".

על גדעון אמר: "איש מאוד מנוסה, מאוד מחושב. אני בטוח שהוא שקל את צעדיו, ואני מאחל לו בהצלחה. המלחמה לצערי הסתיימה כבר לפני חודש, אני מסתכל על הסד"כ שנמצא בעזה. אנחנו עם 5 חטיבות, 4 בחאן יונס, עוד אחת בביתור, אנחנו בשיא המלחמה היינו עם 20 חטיבות בפנים. כוח ההרתעה נשחק לאפס, אף אחד לא סופר אותנו, ואם מרוקו מחליטה שהיא רוצה להעביר סיוע הומניטרי לעזה היא לא שואלת את ישראל, היא פשוט מעבירה את זה".

"עם כל הטרלול הזה אתה מדבר על ימין? יתומים של המחבלים מעבירים בלי החלטות קבינט ליו"ש", המשיך. "כבר יש אספקה ישירה של מים מישראל לרצועת עזה. חמאס משתלט כרגע על 90 אחוזים מכל הסיוע ההומניטרי, זו ממשלת ימין? יש פה ממשלה שכל מה שמעניין אותה זה שרידות פוליטית, אין שום שיקול ביטחוני, ענייני. בריחה מאחריות. לקואליציה הזו אין שום קשר לימין, זו קואליציה חרדית משיחית. כל הקלישאה הזו, אין להם שום קשר לימין". 

כאשר נשאל אם הוא קורא לגנץ ואיזנקוט לצאת, השיב: "אני לא נותן עצות. הם ילדים גדולים, שיחליטו לבד. אני חושב שגם מה שראינו רק לפני 10 ימים, זה טרלול שקשה לדמיין. מדברים כל הזמן 'יחד ננצח', שלושה חברים בקבינט מלחמה לא מסוגלים יחד לצאת לעם ישראל ולהעביר מסר אחד".

"הממשלה הזו סכנה אמיתית, מוחשית, להמשך קיומה של מדינת ישראל", אמר בסיום הראיון. "כל יום שהממשלה נשארת בשלטון היא מקרבת אותנו עוד צעד לחורבן הבית. בחיים לא היינו במצב כזה, גם במלחמת יום הכיפורים. נתניהו, כל מה שמעניין אותו זה לברוח מאחריות ושרידות פוליטית".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm