ח"כ אלון שוסטר ממפלגת המחנה הממלכתי, שכיהן כראש מועצה אזורית שער הנגב שבדרום, התראיין היום (רביעי) לתוכניתם של אריה אלדד ואיתן כבל ברדיו 103FM.

התרגיל של גדעון סער והגוש החוסם - גנץ במלכוד | חיים רמון
תקציב 2024 מוכיח שתעשיית הקומבינות עובדת שעות נוספות | יהודה שרוני

לשאלה האם יושב ראש מפלגתו השר בני גנץ הראה לגדעון סער יו"ר מפלגת תקווה חדשה את הדרך החוצה, הוא ענה: "ממש לא". בנוסף, ענה על השאלה למה יו"ר מפלגתו רצה שסער לא יהיה בקבינט: "על זה אמר גנץ 'מה שעובד לא צריך לתקן'", הזכיר. "אנחנו לא רוצים לראות אנשים אחרים שמייצגים גם הם סיעות בתוך הקואליציה. ואני חושב שההרכב הקיים היום הוא מאוזן הוא מצומצם מספיק עם ניסיון כולל מבט צבאי, אזרחי. לא צריך לגעת".

בני גנץ, בנימין נתניהו, יואב גלנט. הישיבה על הגדלת התקציב בעקבות המלחמה, מרץ 2024 (צילום: מארק ישראל סלם)
בני גנץ, בנימין נתניהו, יואב גלנט. הישיבה על הגדלת התקציב בעקבות המלחמה, מרץ 2024 (צילום: מארק ישראל סלם)

על התנהלות המחנה הממלכתי בזמן המלחמה, אמר כי "אנחנו עסוקים בלוודא שאנחנו מקבלים החלטות נכונות בניהול המערכה המורכבת הזאת. ואנחנו נמנעים באדיקות מלהיכנס לתחום הפוליטי, אנחנו כן אומרים דבר מסויים בחודשים הקרובים צריכים לקבל החלטה להקדמת הבחירות".

"אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, את החטופים הביתה, ואנחנו רוצים להיות במקום שבו מקבלים החלטות", אמר על סיעתו, "ואני רוצה לקוות שאנחנו, מדינת ישראל תהיה המונעת. ואנחנו רוצים לראות שמתנהלים נכון לגבי הסוגיה של השליטה האזרחית בעזה, לא אנחנו ולא החמאס. צריכים להיות שם כדי לקבל החלטות נכונות ולמנוע החלטות רעות".

"מאז ימי חוסן יש עיקרון אחד שאני הולך איתו. אני בתור דופן שמאל. אני מאוד אוהב את הרעיון של דופן ימין ודופן שמאל, כי אם אנחנו מתיימרים להנהיג מדינה, ממשלה חזקה ורחבה - עלינו שאנחנו צריכים להכיל גם את הבדלי הגישות, שטוב שיש", הוסיף ואמר.

אלון שוסטר (צילום: אלוני מור)
אלון שוסטר (צילום: אלוני מור)

באשר לתקציב, אמר שוסטר כי "צריך לייצר את התשתית, הדבר היפה הוא שדווקא תקציב קיים אבל מי מתעסק עם זה? הממשלה עדיין לא החליטה. אני מפציר בה להתעשת יש תקציב קדימה,  אגב, חצי מהתקציב הזה למיגון. אנחנו צריכים להתחיל להתנהל כמו שצריך. משום שיש כל כך הרבה אתגרים. הלב יוצא אל כל הנפגעים לגזרותיהם  גם החללים, המשפחות של החטופים, הפליטים בארצנו, לכולם צריך להיות מקום בלב, הפצוע ממילא של האומה הזאת".

הריסות ופינוי גופות בעוטף עזה (צילום: רויטרס)
הריסות ופינוי גופות בעוטף עזה (צילום: רויטרס)

לשאלה כמה מהאזרחים חזרו לביתיהם בעקבות ההקלה בהנחיות, עונה שוסטר "החל מ-100% בישובים יותר עורפיים, וביישוב שלי עשרה אחוזים בערך חזרו, ואני מאוד מקווה שרובם יחזרו. וצריך להגיד את זה לא כולם יחזרו. לחבק את כולם".

עוד אמר כי "צריך לקחת בחשבון לא כולם יחזרו בוודאי לא מייד ואנחנו נצטרך להסתכל בעיניים אל הקושי הזה, לא להיבהל ממנו לחבק את מי שהחליט ללכת, לסייע במידת האפשר, ובוודאי מי שאומר אני רוצה לחזור אבל קשה לי כרגע. בשדרות יש 60% או 70% תלמידים שחזרו כנל ביישובי הנגב. יש הרבה יישובים שלא יחזרו כל כך מהר, אבל ביישובים אחרים כמו ארז כמו ניר עם כמו מפלסים שם אני מקווה שעוד מספר חודשים תתחיל להצטבר מסה משמעותית".

החקלאים שבים לעוטף עזה (צילום: תמונות הניצחון)