לאחר הדיווחים לפיהם חמישה פלסטינים נהרגו כתוצאה מפגיעת משלוח של סיוע הומניטארי שהוצנח ברצועת עזה, הודיע שר ההגנה הבריטי על עצירת הצנחת הסיוע. גורם בוועדת החירום במחנה ג'באליה אמר ל"אל אח'באר" הלבנוני כי "מאז שמטוסים ערביים ואמריקאים החלו להפיל סיוע מהאוויר, הבעיות גדלו באופן דרמטי".

כדי לעקוף את חמאס: לראשונה - כך ישראל הכניסה סיוע לצפון רצועת עזה

לדבריו, "יותר מ-200 עקורים נפצעו באזור בו אנו חיים בנפת צפון עזה. כולם רוצים לקבל קצת מהסיוע. כולם רעבים, השיטה הזו זדונית, ונועדה להגיע לשלב המסוכן הזה של לחימה אזרחית על הסיוע".

הצנחת סיוע הומניטרי בעזה (צילום: REUTERS/Kosay Al Nemer)
הצנחת סיוע הומניטרי בעזה (צילום: REUTERS/Kosay Al Nemer)

בתוך כך, מקורות הבקיאים במשא ומתן המתמשך בנוגע לעתיד ברצועת עזה אמרו בשיחה עם אל-אח'באר כי ארצות הברית דנה עם שליטי סעודיה בפרויקט שליחת כוחות ערבים לאזור. על פי המקורות, הסעודים ביקשו מארה"ב להגיש טיוטת אמנת הגנה משותפת בין שתי המדינות, אך הממשל האמריקני חזר ואישר באמצעות מכתבים מטעם היועץ לביטחון לאומי סאליבן כי יש לשקול זאת רק לאחר נקיטת צעדים מעשיים לנורמליזציה בין ערב הסעודית וישראל.

מנגד, הסעודים אמרו שאם ארה"ב תכיר במדינה הפלסטינית, הדבר יקל על ביצוע המשימה שמטרתה לשלב גורמים ערבים כחלק מניסיון לעצב מחדש את המציאות בגדה המערבית וברצועת עזה. ואולם, בלינקן הודיע ​​לגורמים רשמיים בסעודיה כי ארה"ב לא מאמינה שזהו הזמן המתאים לצעד זה.

הסעודים חזרו והציעו תוכנית חלופית הכוללת את מעורבות ארה"ב ואירופה, שתכליתה לתמוך בהחלטה של האו"ם המכירה בקיומה של מדינה פלסטינית עם גבולות ידועים ובירתה, כאשר האו"ם יצהיר כי המדינה הזו נמצאת כעת תחת כיבוש. לפי הסעודים, הפרויקט של המדינות הערביות יהיה לעזור למדינה הזו לבסס את סמכותה, אך האמריקאים חזרו על סירובם.