בתום מערכת בחירות נינוחה יחסית שהתנהלה בצל המלחמה בעיר המטווחת ביותר בדרום ב"חרבות ברזל", הצליח ראש העיר המכהן לקבל תמיכה גורפת מתושבי עירו וזכה בכהונה נוספת בזכות כ-60% מהקולות. הוא הביס ארבעה מועמדים שהתמודדו מולו, השני אחריו, איתי סהר קיבל פחות מ-30% מהקולות. לגלאם זו כהונה שנייה ברצף, אך קדמה לראשונה, תקופה של שנתיים שבהן מילא את התפקיד כשקודמו בתפקיד, איתמר שמעוני הסתבך בעניינים פליליים. במועצה כוחו היחסי נמוך, הוא זכה רק ל-6 מושבים מתוך 25, המועצה תהיה מורכבת מ-12 רשימות וגלאם יצטרך לטוות את חוטי הקסם כדי לתחזק קואליציה מתפקדת ומאפשרת.

פיגוע בבית קמה: המחבל - תושב רהט; ישראלי נפצע אנוש והצליח לנטרלו

הוא מוקיר תודה ואומר שזוהי זכות גדולה מאוד עבורו, לקבל את אמון הציבור בפעם השנייה ברציפות. למרות שרץ בסיעה עצמאית, הוא זכה לתמיכה גם כלכלית מהליכוד במערכת הבחירות האחרונה, אך הוא מבטיח "בעיר אשקלון יש גיוון של מגזרים ואוכלוסיות ולאורך כל הדרך ייצגנו ונמשיך לייצג את כל תושבי אשקלון.

גלאם, יליד אשקלון, בן למשפחה בת 12 נפשות, הוא גם סגן יו"ר השלטון המקומי ומשופשף מאוד בפוליטיקה המקומית. עם זאת, הוא נרגש "הידיעה שעשרות אלפי אנשים בחרו בי להמשיך ולהוביל את העיר, מרגשת אותי, ממלאת אותי ומניעה אותי". הוא מבקש שידעו עליו שהוא "ממשיך את התפקיד באותה תשוקה, נחישות, מסירות ויראת קודש שליוו אותי בכל יום ויום בחמש השנים האחרונות". 

קל לו למנות את הסיבות שהביאו לדעתו אותו לתוצאה המיוחלת של כהונה נוספת: "אשקלון של היום היא לא אשקלון של לפני חמש שנים. אשקלון של היום היא סיפור הצלחה, תקווה וגבורה". הוא מפרט ונותן בהצלחה סימנים: "בתוך חמש שנים הצלחנו להפוך את העיר אשקלון לעיר מובילה בישראל, האטרקטיבית והמבוקשת ביותר למגורים, עם מערכת חינוך מצטיינת וחיי חברה ותרבות תוססים. הצלחנו להזניק את אשקלון למקום השביעי במדד איכות החיים בישראל, לאחר שנים שדשדשנו במקומות האחרונים. אין אחד שיכול להישאר אדיש לתנופת העשייה האדירה שחוותה העיר בשנים האחרונות".

ניכר שהוא מאוהב בעירו, כי הוא ממשיך בפאתוס ואומר: "אין אחד שיכול להישאר אדיש ליופי של העיר ולמקום שהבאנו אותה אליו ואני חושב שברגע האמת, זה מה שהכריע". אבל לטענתו הוא לא היחיד שנשבה בקסמה של העיר "בשנים האחרונות הצלחנו לנער מעלינו את התדמית שדבקה בעיר והיום מדברים על אשקלון אחרת ומסתכלים עליה אחרת. כל מי שמגיע לעיר אשקלון מתאהב", כך הוא קובע.

הוא מודה שמערכת בחירות בצל המלחמה הייתה קשה לו, הוא מצא את עצמו לא מעט במהלכה חושב על החיילים שנלחמים בעזה, על החטופות והחטופים והמשפחות שלהם, על המצב הבלתי נתפס שאנחנו, כמדינה, נמצאים בו. לצד זה, קיום הבחירות, קיום ההליך הדמוקרטי היווה סוג של תשובה ניצחת מבחינתו לטרור ולעצם הקיום שלנו כאן. "יש לזה משמעות חשובה, לבחירות, לשגרה שאנחנו מקיימים בעיר", כך הוא רואה את הדברים. גלאם מציין שלאורך כל הדרך שמר על קמפיין חיובי, נקי וערכי: "לא נגררנו להשמצות והכפשות ולא נכנענו לרעשי הרקע. ידענו שיש את היום שאחרי הבחירות ורצינו לשמור על אשקלון מאוחדת, למרות חילוקי הדעות הפוליטיים. לשמחתי הצלחנו גם בזה". 

לגבי העתיד הוא מבטיח: "מערכת החינוך העירונית שלנו, זוכת פרס החינוך, תמשיך לשבור שיאים של מצוינות ונמשיך להטמיע בתלמידות ובתלמידים שלנו את הבסיס להצלחה העתידית שלהם, המביאה לידי ביטוי את התקווה לעתיד שהוא פורץ דרך וחדשני". אבל הוא לא מסתפק בכך ומוסיף "נמשיך להשקיע בשכונות הוותיקות שהן הענקנו לשכונות הוותיקות את הכבוד שמגיע להן ולמי שגר בהן – ותיקי העיר, מייסדיה ובוניה, נשלים את הקמת פארק ההיי-טק ונקבל בברכה את החברות החדשות שיפתחו בעיר את המשרדים שלהם ויציעו אלפי מקומות עבודה חדשים ומתקדמים לתושבי אשקלון, בשכר גבוה וממש ליד הבית".

לגלאם עוד תכניות מרתקות שהוא משתף בהן: פיתוח רצועת החוף והטיילת והשלמת הקמת חוף הגולשים. הוא מעוניין להרחיב ולהעמיק את שירותי הרווחה לאוכלוסיות בעיר בדגש על האזרחים הוותיקים ועל אוכלוסיות הצרכים המיוחדים. בשכונת "עיר היין", שכונה חדשה באשקלון, הוא מתכנן להקים מרכז משולב מרפאות ומסחר, לצד פארק ענק שיוקם בשכונה על שטח של 600 דונם ויכלול מתחמי פנאי, טבע, קולינריה ואתרי ארכיאולוגיה. הוא שואף גם להקים "בית נבחרות" והמרכז למצוינות בכדורגל, בית התפוצות למורשת ישראל. יש לו כוונה להקים שתי תחנות רכבת בשכונות אגמים ועיר היין שיאפשרו נגישות תחבורתית מלאה, קלה ומהירה ויחברו את העיר למרכז אבל יותר חשוב – שיחברו את המרכז לאשקלון. קצרה היריעה מלפרט את כל תכניותיו. כשגלאם מציין שהוא יקדם "את תחום המלונאות והתיירות בעיר, ויהפוך את אשקלון למוקד משיכה של מבקרים ותיירים שייהנו מכל ההזדמנויות שיש לעיר להציע", אנחנו עלולים לשכוח לרגע שישראל במלחמה ואשקלון סמוכה מאוד לקו האש.

אבל גלאם לא שוכח ולא חי באשליות. הנושא הבוער ביותר לתפיסתו לטיפולו הוא מיגון והטבות במס לתושבי אשקלון. הוא מסביר: "למרות שאשקלון העיר המטווחת ביותר בישראל, ל-40 אלף תושבים אין עדיין את היכולת הבסיסית להגן על עצמם. בזמן המלחמה הממשלה הוציאה מאות מיליוני שקלים במסגרת מענקי פינוי-פיצוי לתושבים ללא ממ"ד, אלו סכומי עתק שאיתם יכלו למגן שליש מיחידות הדיור. אותו דבר לגבי הטבות במס, במשך עשרות שנים תושבי אשקלון סובלים מסבבים ומבצעים ביטחוניים ועדיין, מעניקים את כל הגיבוי לצה"ל ולכוחות הביטחון, ומגיע להם הטבות כלכליות בשל כך. אני לא אעצור עד שהם יקבלו את זה". 

נושא המיגון באשקלון הוא מאבק הדגל שלו כבר שנים רבות, הוא העלה אותו על סדר היום כבר שנבחר ב-2018. גלאם מעדכן כי "מיגון השכונות הוותיקות יבוא לידי ביטוי בדרך של התחדשות עירונית במסגרת החלטת ממשלה שהתקבלה לפני מספר חודשים בהיקפים של 650 מיליון שקלים. לצד המיגון, ירוויחו התושבים סביבת מגורים חדשה, מתקדמת ונעימה ואינטגרציה בין הקיים לחדש. המיגון הוא אחת ממטרות העל שלנו בקדנציה הנוכחית וגם לזה יינתן מענה". 

אבל זה לא המאבק ביחיד שהוא צפוי לנהל, גם בנושא הוספת מזהמים לעיר אשקלון, עניין מטריד שמפעם לפעם עולה על הפרק, הוא מתחייב שיעצור כל ניסיון כזה ולא יאפשר זאת. "אשקלון לא החצר האחורית של מדינת ישראל" הוא מכריז נחוש. ניסינו להבין ממנו, מהן שכבות ההגנה על העיר אשקלון כיום, מפני חדירת מחבלים? גלאם משיב לקראת החזרה לשגרה דרש לתגבר את ההגנה האווירית על העיר ואכן בצה"ל נעתרו לבקשתו והכפילו את ההגנה מפני ירי רקטי. בזמן האחרון, הוספו ברצועת החוף מצלמות מיוחדות אשר משדרות למוקד הרואה 24/7 ונותנות מענה גם למשטרה גם לצבא וגם לכוחות הביטחון בהיבטים של חדירות מהים. גלאם משדר קור רוח "יש לנו שיתוף פעולה פורה ושוטף עם משטרת אשקלון ועם מחוז דרום בפיקוד העורף וממש בימים אלו אנחנו מרחיבים את כיתת הכוננות העירונית במטרה להגביר ככל הניתן את תחושת הביטחון בעיר". 

בעיניו, תושבי אשקלון הם גיבורים אמתיים, הוא מצדיע להם על החוסן שהם מפגינים ועל העמידה האיתנה. "בעיר אשקלון חיים יחד כ-170 אלף תושבות ותושבים נפלאים, המרכיבים יחד פסיפס אנושי ייחודי ואיכותי, באחדות, בהרמוניה, בסבלנות וסובלנות" הוא אומר ומוסיף "גם ברגעים הקשים שידענו במלחמת חרבות ברזל, תושבי העיר, אלפי המתנדבים שבה, הלוחמות והלוחמים, המילואימניקים ומשפחותיהם, עובדי העירייה, בני הנוער המופלאים שלנו, היו קרן של אור ומגדלור לערים רבות". 

גלאם מסכם, "גאים בדרך שבה אשקלון צועדת. עתיד של עיר שהיא מטרופולין חדש, חזק ומשמעותי בישראל, של ידע וחדשנות. בעוד חמש שנים, אשקלון תהיה העיר המובילה והאטרקטיבית ביותר בישראל". הדרך והסגנון שבהן ראש העיר מדבר על עירו בהחלט מעוררי השראה וציפייה שיצליח בכל תכניותיו.