נשיא המדינה יצחק הרצוג החליט להוקיר את גבורת החטופים יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז זכרם לברכה, שנפלו מאש כוחות צה״ל בעת מסעם לחילוץ עצמי, בטקס מרגש וייחודי בבית הנשיא עם משפחותיהם. 

בדרך להקמת מדינה פלסטינית? המסמך שעשוי לטרוף את הקלפים | דיווח
"עוף לי מהעיניים": אדלשטיין תקף את הדוד השכול שמחה נגדו | צפו

בחודש דצמבר האחרון הצליחו שלושת החטופים להימלט מידי חוטפיהם מארגון הטרור חמאס, ובנחישות וערבות הדדית יוצאת דופן יצאו למסע הצלה וחילוץ-עצמי הרואי נגד כל הסיכויים. המסע, שכלל השארת סימנים מזהים, קריאה להצלה ומעבר בין מבנים בלב שטח האויב, נגמר באופן טרגי עם מותם בשדה הקרב על ידי כוחות צה״ל. 

לאור נסיבותיו יוצאות הדופן של האירוע, החליט נשיא המדינה להוקיר את הנחישות, עוז הרוח והגבורה המיוחדת אותם הפגינו ולהעניק למשפחותיהם תעודת הוקרה ייחודית בשם מדינת ישראל. נשיא המדינה הודיע למשפחות ולמערכת הביטחון על כוונתו להעניק את התעודות וכי יקיים טקס בבית הנשיא במועד שיקבע בהמשך.

ממשפחת שמריז נמסר: "אנו מודים לנשיא המדינה ומתרגשים מהחלטתו להוקיר את נחישותו ועוז רוחו של אלון, יחד עם יותם וסאמר. הוקרת גבורתו של אלון מנשיא המדינה היא נקודת אור במסע המטלטל שאנו חווים מאז היוודע דבר האסון. אנו מלאים בתקווה כי בג"צ יאמץ את החלטת נשיא המדינה ויכריע להכיר באלון כחלל צה"ל".