על רקע הדיון הסוער בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, התארח היום (רביעי) חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית), יו"ר הוועדה, בתוכניתם של אראל סג"ל וליאת רון ב-103FM, שם תקף את משרד הביטחון וטען כי האחרון הגיש הסתייגות נגד חוק שיביא צדק לנפגעי טרור.

בדרך להקמת מדינה פלסטינית? המסמך שעשוי לטרוף את הקלפים | דיווח
יפוצץ את עסקת החטופים? הסעיף שנותר בלב המחלוקת בין ישראל וחמאס

התעצבנת אתמול.
"על מי?

על נציג משרד הביטחון.
"זה היה דיון שבעיניי באמת מלמד עד כמה אנחנו עמוק, כאשר אנחנו עוסקים בקונספציה של מערכת צבאית אתמול קיבלנו הצצה מדהימה לדבר הזה. אנחנו בכנסת הזו לקחנו כפרויקט כל נושא התביעות של נפגעי הטרור. גילינו שהכסף הוא הדלק של הטרור, ארגוני טרור זה מכונה משומנת, הם לוקחים כסף ומתרגמים אותו לטרור. מי מממן הטרור הגדול ביותר במזרח התיכון? מדינת ישראל. אתמול מה שהתגלה זה דבר מאוד פשוט, קבענו בחוק שאפשר לתבוע סכום פיצויים לעודד את נפגעי הטרור לתבוע. עד היום יש חסם מאוד גדול על נפגעי הטרור לתבוע, כי בשנייה שהם תובעים אם הם מתחילים לגבות את הכסף אומרים להם 'תפסידו את הפיצויים כי זכות התביעה שייכת למדינה'. באנו ואמרנו 'הם יוכלו לתבוע 75 אחוזים ממה ששילמה להם המדינה בלי לפגוע בזכות לפיצויים'. באה המדינה ואמרה 'אתם פוגעים לנו בזכות לתבוע בעצמנו', שאלתי בדיון שאלה מאוד פשוטה - כמה תביעות הגשתם? התשובה הייתה אפס. בא נציג משרד הביטחון אומר בדיון 'חבר'ה אני מבקש תפחיתו, לא ייתכן שהרשות הפלסטינית תישא בתשלום, זה עלול לפגוע ברשות. אנחנו רוצים שנפגעי הטרור יקבלו פחות', שהיא תוכל להמשיך בשמחה ובשלווה לממן טרור. 

זה לא שפתאום כוחות הביטחון התעוררו.
"את צודקת במאת האחוזים. כמי שעוסק בתחום הזה, גם עוד לפני שנכנסתי לכנסת, כל ממשלות ישראל וממשלים בארה"ב התנגדו באופן אקטיבי שחס ושלום מי שממן טרור בישראל לא ישלם על זה. אותו ממשל אמריקאי שנמצא עכשיו ומטיל סנקציות על בעלי חוות שמישהו שיקר עליהם שהם עושים משהו ביו"ש, הוא אותו ממשל שמתנגד ומפעיל לחצים על הממסד שלנו להמשיך את תזרים המזומנים לטרור לרשות. כולנו, כל מדינת ישראל, דרג מקצועי, מדיני, חטאנו ופשענו. עכשיו? אחרי? אחרי שראינו מה קורה שמתעלמים מכסף שזורם לטרור? מלחמה חמישה חודשים - עכשיו? העיקר שיהיה עוד כסף לאבו מאזן לשלם לחברים המושחתים שלו? זו הזיה שאין כדוגמתה".

נתניהו נגד אבו מאזן. קרדיט: לע"מ (צילום :לע"מ)

איפה ראש הממשלה? ראש הממשלה לא יכול לשנות מינויים בצבא, אז מה קורה פה? איפה השליטה שלנו על המערכת הפקידותית?
"אני מאשים את נתניהו, אני לא מתעסק עכשיו בסבבי המינויים בצה"ל, נשלחת עכשיו משלחת לוושינגטון בנוגע למה קורה ברפיח. אם עמדתו של מתאם הפעולות בשטחים היא כזו שצריך לתחזק את הרשות ולגרוע כסף מנפגעי טרור רק כדי לעזור לרשות, אם עמדתו של מתאם הפעולות שכאשר הוא שומע שיש מחבלים בבתי החולים ובמקום לשלוח טיל הוא מרים טלפון, תרגיל הסחה מבריק מאוד, הסיטואציה הזו שאם זו תפיסתו הרשמית של מתאם הפעולות בשטחים שאנחנו צריכים לשפר את מצבה של הרשות, לשלוח אותו לוושינגטון זו טעות גדולה של הממשלה, טעות גדולה של מי שהחליט על זה. לשלוח מישהו שמושקע כל כך עמוק ברשות כדי לבדוק מה יהיה ביום שאחרי בעזה או ברפיח? ליקוי מאורות".

מה קורה עם הרפורמה?
"הרפורמה המשפטית, ראיון אחר. זה דיון אחר לחלוטין. יש הסכמה רחבה בציבור הישראלית שנדרשת רפורמה. השאלה כרגע היא עכשיו, בנקודת הזמן הנוכחית, שיש הסכמה מקיר לקיר בכנסת, בציבור, בצבא, אין מחלוקות, לא על מדינה פלסטינית, לא על מה שצריך לעשות בעזה, ואנחנו בכוחות עצמנו, הממשלה הזו, בניגוד לעמדת רוב מוחלט של הציבור שתמך בה, ממשיכים לתחזק ולשלם לקונספציה. יש פה קבוצות במדינת ישראל שלא מקבלות את דין הבוחר בכל צורה שהיא, אבל דווקא בגלל זה, בנושאים בהם יש לכנסת ולממשלה קונצנזוס מלא, אין שום פירוט מדוע לא פועלים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm