ח"כ ניסים ואטורי, סגן יו"ר הכנסת וחבר ועדת חוץ וביטחון, שוחח היום (רביעי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחס ללחימה בעזה ובצפון.

רוטמן נגד משרד הביטחון: "מדינת ישראל - מממנת הטרור הגדולה ביותר במזרח התיכון"
"עוף לי מהעיניים": אדלשטיין תקף את הדוד השכול שמחה נגדו | צפו

ראשית הגיב על דבריו של ח"כ פורר כי הממשלה מדשדשת: "אנחנו יודעים לאן הולכים, מציע למי שלא מעודכן בענייני ביטחון שלא יכריז הכרזות, זה הולך לכיוון של מלחמה כי לא נראה שמישהו מוכן לסגת וזה כבר עבר את הקו האדום שהוצב. בלבנון אין קו אדום חדש אבל צריך להתעורר על הדבר הזה ולהבין שהגענו לקצה וצריך לדחוק את חיזבאללה. אין מצב שזה יישאר כך אבל העניין הוא רק העיתוי".

על יחסינו עם האמריקאים: "לא ניהלנו נכון לפני הלחימה, צריך לדעת להתנהל כמדינה עצמאית ולא להמתין לפצצה הראשונה. הידידים שלנו בחו"ל צריכים להבין שזכותנו להגן על עצמנו. נכון שאף פעם לא נכנסנו ברמה הזו לעזה. אנחנו לא מדשדשים, יש עיכוב לפני רפיח. הציגו חלופות לתקיפה ונתניהו שלל הכל על הסף, אין חיה כזאת, אי אפשר להכריע מהאוויר וכולם מבינים את זה.

בכירים במערכת הביטחון האמריקאים אמרו שהם לא מכירים מלחמה כזאת ולא היה להם דבר כזה. צה"ל נכנס בצורה כזו למקום כזה עם מינימום אבדות והיו מקומות גם שהאמריקאים נכנסו והרגו פי 10 אזרחים. אם ביידן מחוייב לביטחון ישראל זה הזמן לעזור לישראל. המחוייבות הכי גדולה כרגע שהיא שיראל צריכה לחסל את חמאס, מי שלא חושב ככה לא דואג לביטחון ישראל".

עוד הביע את דעתו על הטענה שחיזבאללה היה יכול להגיע עד הקריות אם היה פועל בדומה לחמאס: "זו בדיוק הקונספציה. מדוע מקודמים קצינים בכירים למרות הכישלון שלהם?. אני חושב שהטעות הישירה של ראש אמ"ן ועוד המון שהלכו לישון בלילה כשקיבלו התרעה. הרמטכ"ל עצמו נתן התראה פיקודית, אם אתה כבר נותן הערות למי שנראה לך בגלל שהוא ימני וירה פגז, אז תן לכל מי שצריך לתת. היו יכולים להגיע עד הקריות בגלל הקונספציה. מי שכשל ב-7.10 צריך ללכת הביתה. אנחנו שולחים את הילדים שלנו לקרב וצריכים לסמוך על הפיקוד. התפקיד של הצבא זה לחשוש ולהיות ער ולא לישון ולהגיד מה נעשה ביום שאחרי".

על הפתרון האמריקאי - שתי מדינות לשני עמים: "שיעשו שתי מדינות עם  אפגניסטן. הכנסת הצביעה בידיים וברגליים נגד מדינה פלסטינית. זה כמו להגיד שנשים את אבו מאזן בעזה. היו כאן כאלה שנתנו להם הכל והם לא היו מוכנים! הם רק רוצים להרוג אותנו. אנחנו צריכים לשבת צמוד לגבול ולא לוותר על כלום בלי לחשוב מה העולם יגיד. לא בושה היום להגיד ארץ ישראל השלימה, לא לוותר על שום דבר כי המטרה שלהם היא רק לחסל את ישראל. תנו להם לצאת. למה מחזיקים אותם שבויים בתוך עזה? תנו להם לצאת חופשי. מצרים לא רוצים אותם, בעולם לא רוצים אותם. אהובי ליבכם, קחו אותם!".

בנושא סוגיית החטופים טען: "אנחנו נעשה הכל כדי להחזיר אותם לביתם, את החיים כמובן קודם כל, צריך להבין שזה או מבצע או הסכם, אם לא יהיה הסכם אז ניכנס ונחזיר אותם. נרדוף את כל המחבלים ונחסל אותם. חיסלנו את מספר 3, נגיע גם למספר 2 ולמספר 1".

לסיום התייחס לחוק הגיוס: "צריך לגייס, נהיה בלון ענק של אנשים שלא מתגייסים וצריכים להתגייס. יש המון שלומדים תורה ואלו שלא לומדים צריכים להתגייס. אלו שמסתובבים או עובדים ולא לומדים צריכים להתגייס וגם החרדים מסכימים על זה".

עריכה: אריק ברח"ד